Nootdorp JO-11-1 -/- FC Zoetermeer JO-11-1: 9-1 uitgehaald!

Zoetermeer JO11-1

Onder 11, JO11-1, Groep 1 03

27 augustus 2016 8:30

Julian Vink

Leuk, na een lang seizoen van voorbereiden op 9 tegen 9, met diverse oefenwedstrijden en een afsluitend 9 tegen 9 toernooi  op het eigen terrein begint de (beker) competitie  te ontwaken. Het luieren in de zon is voorbij, de trainingsachterstanden moeten worden ingehaald onder leiding van Ernst en Gerard.

Al rijdend richting SV, zie ik de zon al opkomen. Onze jongens verzamelen om 07:15 uur en dat op de verjaardag van de verslaggever. Koffie is er nog niet, laat staan een verse slagroomtaart! Maar goed dan nu naar de wedstrijd.

Het jong “ Oranje” steekt goed af tegen het door dauw besproeide voetbalveld. Het balletje rolt dan ook lekker. Na een korte wedstrijdbespreking en pittige warming up, waarin de focus weer geheel op voetballen ligt, is dan eindelijk het seizoen begonnen.

Nootdorp staat direct goed en zet de tegenstander fors onder druk. Er wordt veel gevoetbald en veel vrij gelopen. Sven zorgde met een bekeken schot voor de seizoensopeningstreffer 1-0. Nootdorp bleef in de beginfase druk houden wat duidelijk resulteerde in een veld- en baloverwicht. Door 't harde werken van Taeke wist de centrale verdediger af en toe niet of hij voor of achter zich moest kijken, waardoor Marlon mooi werd vrijgespeeld en 2-0 maakte. Zoetermeer beet van zich af, via een scrimmage in het achterveld van SV  zou dit tot de enige tegentreffer van FC Zoetermeer leiden deze wedstrijd. Milan was op deze inzet kansloos en keepte de rest van de wedstrijd puik. De doelpuntenmachine van SV ging verder. Er werd gerust na doelpunten van Anass (wat keek hij goed, waar de keeper niet stond) en Max.

Tja, het was rust. De jongens gingen nu net als professionals naar de kleedkamer om daar de voetbalkennis van Ernst en Gerard in ontvangst te nemen. Via een gehackte telefoon van de hoofdtrainer bleek jullie reporter in staat om toch nog wat details op te vangen. Termen als: maakt ’t klein bij BBT, zoek de ruimte bij BBN, opendraaien, kaats en weg werden opgevangen. Dan nu de praktijk:

De tweede helft was een voortzetting van de eerste helft, waarbij ook onze verdediging Ruben, Wessel, Sven, Matthijs en Jaimy regelmatig corrigerend moesten optreden. Het spel werd gemener en af en toe werden er felle “tikken” uitgedeeld. Gelukkig trad de scheidsrechter hier corrigerend op en liep het  geheel niet uit de hand.

Marlon verzorgde de 5-1 en ook Tommy had de vakantie prima overleefd. Al slalommend tekende hij voor de 6-1.  Na een prima “leggie” van Max, maakte Sven zijn tweede van de dag. Ook Tommy en Max wisten het net nog een keer  te vinden (we zijn inmiddels bij 9-1).

Tussendoor werd er nog even gebowld, waar de coach zijn bedenkingen bij had. Dankzij prima teamvoetbal, waarbij er veel werk door de bal verricht werd, was de eerste overwinning een feit.

Komende zaterdag zullen we zien waar we als Nootdorp echt toe in staat zijn in deze competitie. TOGB is dan onze tegenstander. Nu snel naar de voetbalplaatjes sessie bij SV. Tot later………………………………