Nipt verlies voor sv Nootdorp in Bennekom

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse/1e klasse Groep1/Poule1 nacompetitie

21 mei 2016 15:00

Wijma, R

sv Nootdorp moest de nacompetitie starten in en tegen Bennekom. De bezoekers kwamen na een achterstand snel terug, maar gingen na de thee toch nog onderuit via een dubieuze strafschop: 2-1.

sv Nootdorp kende in en tegen Bennekom een sterke start. De ploeg van John Karelse en Dick Boereboom was in de aanvangsfase duidelijke het beter team. In de eerste tien minuten kregen de bezoekers dan ook twee goede mogelijkheden om de leiding te nemen. Dat lukte niet en pas na zo’n kleine twintig minuten ontstond de eerste kans voor Bennekom. De kopbal verdween echter naast, maar vijf minuten later kon de aanhang van de gastheren wel juichen. Marco van Rooyen schoot op aangeven van Marc Haleaux knap raak: 1-0.

Karakter

sv Nootdorp toonde karakter en kwam binnen vijf minuten spelen terug in de wedstrijd. Marcley Manuela (foto)was de man die sv Nootdorp langszij bracht. Hij was trouwens de gehele wedstrijd een handenbinder voor de verdediging van Bennekom. In het laatste kwartier van het eerste bedrijf kreeg Bennekom nog legio mogelijkheden om nog voor de pauze afstand te nemen van sv Nootdorp. Kevin Sissing dacht eenmaal de bal over de doellijn te hebben gewerkt, maar de leidsman dacht daar anders over. Het bleef tot aan de rust 1-1.

Onreglementair

Na de pauze een spannende partij, met veel zenuwen aan beide kanten. Bennekom wilde wel, maar er lukte niet veel meer en sv Nootdorp zag in een gelijkspel in Bennekom een mooi resultaat. sv Nootdorp kreeg een mogelijkheid maar Marcley Manuela werd onreglementair afgestopt door Marc Bos van Bennekom. De Nootdorpse-bank en aanhang rekenden al op een  strafschop, maar de scheidsrechter legde de bal buiten de zestien.

Strafschop

Met nog elf minuten op de klok kreeg sv Nootdorp wel heel knullig een strafschop tegen. Eerst kreeg Marco van Rooyen van de thuisploeg een niet te missen kans, maar schoot hopeloos over. In de volgende actie ging Van Rooyen, met de rug naar het doel, na een klein zetje wel erg gemakkelijk (en spontaan) naar de grond. Tot verbazing van heel sv Nootdorp beloonde de arbiter deze onbeholpen actie met een strafschop. Van Rooyen zelf schoot vanaf elf meter raak: 2-1.

sv Nootdorp probeerde nog wel langszij te komen, maar het bleef bij die 2-1 stand. De verplichte strafschoppenserie werd ook door Bennekom (4-3) gewonnen. Dinsdagavond moet sv Nootdorp op eigen veld aantreden tegen Sliedrecht en volgende week zaterdag wacht dan de ontmoeting tussen Sliedrecht en Bennekom.

klik hier voor de foto's

klik hier voor de video