F1 stunt tegen hoofdklasser DWO!

DWO F1

7 april 2016 18:30

Na 2 keer winst in het Haaglanden voetbal toernooi, mocht de F1 op 7 april aantreden tegen DWO in de 1/8 finales. Een pittige wedstrijd, want DWO staat 3de in de Hoofdklasse. Maar ja, voetbal blijft een spel met een ronde bal. Het werd een superspannende wedstrijd, waarbij alle spelertjes boven op de bal bleven spelen en elkaar daarmee weinig ruimte gaven. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel (1-1) en na een zenuwslopende strafschoppen serie wisten de jongens en meisje van SV met 2-1 af te sluiten. Chapeau voor de F1!

Om 18.30 werd de wedstrijd gestart. De vaste scheids Lennard mocht ook deze spannende wedstrijd fluiten. Zoals gewoonlijk deed hij dat weer superstrak. De SV kids startten met tegenwind in de eerste helft en gingen direct in de aanval. In deze eerste helft wisten onze kids tot een behoorlijk samenspel te komen en aanvallen op te bouwen. Helaas kregen de mannen en vrouw de bal niet over de achterlijn tussen de doelpalen van de DWO goal. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de DWO keeper het doel ook goed schoon wist te houden en de nodige reddingen heeft gemaakt. Zoals we vaker mee maken, weet de tegenstander te counteren. Na 8 minuten was de 0-1 voor DWO een feit.

Maar niet getreurd; nog drie kwart wedstrijd te gaan…… De kids van SV bleven door gaan en jagen tegen de wind in. Na de rust kregen de boys en girl de wind mee. Zou dat gaan helpen?

In de 2de helft kregen beide ploegen de nodige kansen. SV wel meer dan DWO. Beide teams met kansen voor de open goal met alleen nog een keepertje. Beide teams schoten naast of over of in de handen van de keeper. Ook wat spaghetti voetbal bij de goal van DWO leverde niets op. Zowel de fans van DWO als SV schreeuwden de longen uit hun lijf om, tegen de wind in, hun eigen jongens en meisje aan te moedigen. 5 minuten voor tijd lukte het de F1 van SV eindelijk toch om een doelpunt te maken. Lucas poeierde de bal er subliem in: 1-1. Nog even billen knijpen aan de kant, aanmoedigen en jawel Lennard geeft het verlossende signaal. En nu?

Ook op F niveau wordt het dan gewoon een penalty serie. Kenny wees 5 jongens aan. De spanning gierde door de kids heen en met trillende benen werden de penalty’s genomen. Na 5 strafschoppen was het wederom 1-1 (Dani en Tim hielden de F1 in de race). Nu per team door met schieten volgens het het knock out systeem. Davie schoot de bal er beheerst in en Tim wist de bal erna van DWO tegen te houden! Vreugde en gejuich aan de SV zijde; een traan en teleurstelling aan de DWO kant. Begrijpelijk.

Brent, Daimy, Dani, Davie, Finn, Isaac, Lucas, Soufian en Tim: goed het hoofd koel gehouden en gevochten als leeuwen; zet hem op volgende week in de kwart finale!