F1 sluit mooi seizoen af met topper tegen Sparta

Sparta (AV) F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

23 april 2016 9:45

Zaterdag ochtend staat Finn al op tijd voor de spiegel zijn haar in model te brengen met de nodige gel. Vandaag gaat hij voor de snelle coupe; hij heeft er zin in. En dat is ook wel nodig tegen Sparta. Vorige keer hebben de kids in de blessure tijd de winst binnengesleept. Wat gaat vandaag brengen? De voetbalmoeders zijn in ieder geval zo trots op de mannen en vrouw dat ze voor wat extraatjes gezorgd hebben vandaag. Te beginnen met een heus spandoek met de leus “ Hup F1 zet ‘m op, kanjers naar de top”. Jenny, top gedaan! Leuke bijkomstigheid vandaag is ook dat de F1 op het hoofdveld mag spelen, wat achter de schermen geregeld is door Peter. Leuk!

Na het gebruikelijke inlopen en overtikken, start de wedstrijd onder leiding van Lennard. Binnen 2 minuten is het al bijna een doelpunt voor Sparta. Er wordt supersnel heen en weer gespeeld en de kids maken behoorlijk wat meters over het veld. Zowel Sparta als SV. Aantal schoten op het doel van Sparta en op die van SV. Na een dikke 5 minuten wat gepruttel voor de goal van Tim en ongelukkig rollend via de rug van Tim alsnog de doellijn over: 0-1. Dat is balen en je ziet de koppies even naar beneden hangen. Gelukkig herpakken ze zich weer snel en met hoge snelheid gaat het spel weer verder.

Dani verricht weer het nodige werk om de aanvallers van Sparta tegen te houden en met veel succes. Soufian en Lucas met wat schoten op het doel, maar de keeper van Sparta doet het goed en houdt alles. En dan weer een ongelukkig moment. Een voor SV spelertje bedoelde pas, beland in de voeten van een Sparta speler en die pakt direct zijn kans. Straight op het doel van Tim af met gevolg een doelpunt: 0-2. Oeps, wat gebeurt hier???? Verdedigend staat Davie ook zijn mannetje en kopt de ene na de andere bal weg. Sparta schiet nog even een bal op de lat en mist een vrije trap van 9 meter afstand…. Tim gooit er nog wat keepers energie in en houdt zijn doel verder schoon. Brent, Isaac, Finn, Daimy en Souf doen er alles aan om aanvallend in de buurt van de goal te komen van Sparta, wat ook verschillende malen goed lukt, maar net niet dat broodnodige puntje om de wedstrijd weer helemaal open te breken. Met 0-2 gaan we de rust in.

De tweede helft wordt het weer super spannend. De kids gaan er weer flink tegen aan en blijven er in geloven. Fans en langslopende teams en wachtende teams leven allemaal mee. Het blijft een snel spel. Ze weten elkaar ook nu beter te vinden en voetballend gaat het beter dan in de eerste helft. Echt leuk om te zien en te volgen. Een paar hele mooie kansen zijn er in de 2de helft voor Soufian, Daimy, Brent, Finn. Isaac doet veel mooi voorwerk en Davie, Dani en Finn houden de boel samen met Tim achterin goed dicht. De moeite die onze F1 met afmaken heeft, breekt ze nu op. Maar dan is er plots zo’n 10 minuten voor tijd dan toch het doelpunt voor SV. Een mooi opgebouwde aanval via Isaac en Brent naar Souf, zie de bal cool langs de keeper speelt: 1-2. Zit er dan toch een gelijk spel in of meer?

Het wordt steeds fysieker en zowel SV als Sparta gaan er stevig in. Daar gaat nog wel wat blessuretijd voor komen…. De minuten tikken langzaam weg en de kant wordt steeds nerveuzer. “Hup F1!, zet ‘m op! Kanjers naar de top!”. De kant wil ze graag naar een overwinning schreeuwen…. De Spartanen weten vaak net hun been tussen de pasjes van SV-erttjes te zetten, waardoor aanvallen onderbroken worden. De laatste minuten zijn er nog een paar mooie kansen, maar onze kids redden het net niet. Lennard fluit af bij een 1-2 stand. Ontzettend jammer, want ze hadden het zo verdiend. De ouders en fans zijn super trots op de spelertjes. Na de eerste weggeslikte teleurstelling eindigen ze wel met een mooie slinger!

Lennard, bedankt voor het scheidsen deze keer en alle afgelopen weken. Top!

In de kleedkamer krijgen ze allemaal nog een “medaille” en een eigen fles heuze (kinder) champagne voor de prestaties in dit competitie seizoen. De vrolijkheid sloeg meteen toe en ondanks het verlies vertrokken alle kids met een lach….. Ze zijn echter nog niet klaar, want op 11 juni mogen ze nog naar het VTT toernooi in Leek om voor de Nederlandse titel te strijden!