Nipte zege voor de F3

Gr.WII VAC F5

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

16 april 2016 9:45

Op deze droge maar frisse lente ochtend staat voor de F3 de uitwedstrijd tegen Graaf Willem op het programma. Dat belooft op voorhand een spannend potje te worden aangezien de thuiswedstrijd in februari in een 3-3 gelijkspel eindigde. Daarbij kwam toen wel een flink deel van de F3 net uit de griepgolf. Vraag is dus of de winst dit keer wel veiliggesteld kan worden.

Om 9:15 uur is het team compleet om de wedstrijdbespreking in te gaan. Of toch niet? Nee, toch niet. Richard dacht namelijk dat we een uitwedstrijd tegen Madurodam speelden waardoor Kevin nog ontbreekt. Enigszins verlaat voegt Kevin zich op het veld bij de rest van het team. Daar is de verbazing voor de trouwe supporters groot als niet vaste keeper Yanick maar Femke in het doel staat.  Nog maar net bekomen van deze verbazing wordt eens goed naar het veld gekeken. Nee, geen kunstgras, dat is wel duidelijk. Maar wat is er nou toch met het veld aan de hand?  Dat is flink aan de kleine kant. Het lijkt wel een mini-veldje. Zat Richard met zijn Madurodam dus toch in de goede richting! Graaf Willem zelf lijkt overigens met een paar lange gasten in de gelederen allerminst uit Madurodam te komen. Je hoort ze dan ook zeggen: “Moeten we tegen die kleintjes?”

Dat die “kleintjes” een aardig potje kunnen voetballen heeft inmiddels al menig tegenstander ervaren. Na het eerste fluitsignaal is het aanvankelijk nog even aftasten, maar al snel gaat het gas er bij Nootdorp op. Een eerste waarschuwingsschot komt van Jasper vanaf rechts, gevolgd door een gevaarlijk indraaiende hoekschop van Luca. Al snel daarop volgt opnieuw een schot van Jasper dat de keeper maar moeizaam kan stoppen. Met de rebound weet Luca wel raad en tikt de 0-1 binnen. De F3 blijft daarna druk houden. Uit een hoekschop ziet Jasper Milan helemaal vrij staan. Zijn harde schot gaat maar net over het doel van Graaf Willem. Bij een volgende hoekschop is het wel weer raak. Jasper schiet de bal hoog voor het doel richting Soufiane die met het hoofd op werkelijk schitterende wijze scoort. Zijn eerste doelpunt voor de F3 en dan gelijk zo’n mooie!  Zelfs de ouders van Graaf Willem klappen ervoor. Met deze 0-2 achterstand is Graaf Willem ook wakker geworden. Werk aan de winkel dus voor de F3 verdediging met in deze fase Yanick, Milan en Soufiane. Zij verrichten prima werk waardoor Graaf Willem nog niet echt gevaarlijk kan worden. Een schot van afstand wordt daarbij keurig door Femke klemvast gepakt.

Inmiddels zijn Kevin en Manuel in de ploeg gekomen die beiden gelijk hun mannetje staan. Kevin breekt uit over rechts en bedient niet zelfzuchtig Luca met een fraaie voorzet die keurig de 0-3 binnenschiet. Kort daarop volgt een uittrap van Femke die met de stevige bries in de rug ver op de helft van Graaf Willem belandt. Luca pikt de bal direct op en schiet onberispelijk de 0-4 binnen.  De Wassenaarse bodem ligt hem blijkbaar goed, want ook vorig jaar scoorde hij maar liefst drie keer in de uitwedstrijd tegen Graaf Willem. Met deze 0-4 achterstand is het verzet van Graaf Willem bepaald nog niet gebroken. Ze beginnen nu ook druk te zetten. Femke kan daarbij met een prachtige duik naar de hoek de 1-4 voorkomen. Het antwoord van Nootdorp is er direct. Uit een vrije trap van Kevin neemt Dennis de bal mooi op de borst aan. Zijn schot wordt echter door de keeper gekeerd. Vlak voor rust is het dan toch raak voor Graaf Willem: uit een hoekschop wordt de 1-4 binnengekopt.

Met deze ruststand lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor de F3. Graaf Willem denkt daar echter anders over. Met een keeperswissel, een verse lange spits en gesteund door een aantal fanatieke ouders en de wind in de rug, trekt Graaf Willem in de tweede helft ten strijde. Met verre uittrappen van de keeper, diep op de helft van de F3, op de lange handige spits, wordt de F3 onder druk gezet. Uit een hoekschop scoort Graaf Willem de 2-4. Nootdorp laat het er echter niet bij zitten. Uit een aanval over links schiet Dennis met rechts net voorlangs het doel van Graaf Willem. Daarop volgt een prachtige aanval van de F3. Kevin zet een dubbele één-twee op, eerst met Manuel en daarna met Jasper, waarbij hij de bal terug voor het doel krijgt en de 2-5 binnenschiet! Is dit dan de genadeklap voor Graaf Willem?  Het antwoord is helaas ontkennend. Verdedigend gezien ruimen Milan, Yanick, Manuel en Soufiane in deze fase menige bal goed op maar uit een uitval van Graaf Willem weten ze toch de 3-5 niet te voorkomen. SV richt zich opnieuw op en na weer twee prachtige aanvallen, schiet eerst Luca en later Kevin net naast het doel. Graaf Willem krijgt weer een hoekschop waaruit ze de 4-5 scoren! Het echte billenknijpen is nu begonnen voor de Nootdorpse supporters en Graaf Willem ruikt bloed. Vlak voor tijd volgt opnieuw een hoekschop voor Graaf Willem. Drie van de tot nu toe vier gemaakte doelpunten van Graaf Willem kwamen uit een hoekschop voort. Opnieuw komt de bal gevaarlijk voor het Nootdorpse doel en schiet Graaf Willem richting doel. Het is echter Milan die in de baan van het schot loopt en met zijn hoofd de bal weghaalt. Direct daarop volgt het bevrijdende eindsignaal en kunnen de drie punten mee naar Nootdorp. Man van de wedstrijd? Met drie doelpunten is de aanvoerdersband voor Luca!

Nootdorp, 16 april 2016, razende reporter E.