F1 weer als vanouds met 8 doelpunten

Spirit F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

16 april 2016 9:45

Een stramme, koude, harde wind en een zonnetje dat doorkomt …. Zo startte de zaterdagochtend van 16 april. Nog steeds dus een warme winterjas voor de fans, waar de kids in witte shirtjes met korte mouwtjes moesten spelen, omdat de tegenstander (Spirit) ook erg geel gekleed is. De eennalaatste competitiewedstrijd en het kampioenschap niet meer zelf in handen. De mannen en vrouw hadden er weer veel zin in vandaag. Vandaag ook een bijzondere dag voor de fans; voor het eerst een dug-out geheel gevuld met voetbalmoeders van SV…… Dat leverde interessante gesprekken op tijdens de wedstrijd; zelfs over voetbalprestaties en tips voor de trainers/coaches kwamen nuttige dingen langs …. Konden de coaches dat maar eens horen….

Strak kwart voor 10 gaf Lennard, inmiddels onze vaste scheids, het sein om te starten. SV eerst met tegenwind vandaag. Na een wat rommelige start kwamen de kids al snel in een lekker ritme terecht van goed samenspel en stevig voetbal in de duels. Spirit kwam ook met meewind bijna niet door onze verdediging, die weer stevig stond. Davie en Dani hielden de boel goed in de gaten achterin. Voorin werden al snel de nodige kansen gecreerd. Soufian, Lucas, Finn en Isaac waren druk in de weer bij het doel van Spirit. Ze lieten mooie acties zien. Na een kleine10 minuten was het dan eindelijk raak: Lucas kon zo ongeveer vanaf de middenlijn doorlopen en schoot met zijn krachtige linkerbeen de bal netjes het doel van Spirit in. Weer 2 minuten later weet Souf, na een corner, de bal in het doel te krijgen: 2-0.

Inmiddels zijn Brent en Daimy ook in het veld gekomen voor Lucas en Dani. Finn nu achterin met Davie. De SV-ertjes blijven kansen creeren. He, wat zie ik daar? Brent met een panna, lekker….. Helaas verloor hij daarna wel de bal, maar zag er leuk uit! Na verschillende pogingen om een doelpunt te maken, lukt het weer. Brent speelt de bal door naar Isaac, die Souf weet te bereiken en vervolgens kan Daimy de aanval afmaken: 3-0. Nog wat pogingen op het doel, maar de bal komt niet verder dan de handen van de keeper, die netjes voor de doellijn blijven….

In de rust tijd voor limonade en meer….. Het zal wel door de kou komen, maar bijna alle jongens moesten plassen. Netje op een rijtje deden de mannen aan synchroon plassen… Je moet toch wat in de rust. Om 10.16 uur startte de 2de helft. Nu met het windje in de rug voor de SV mannen en vrouw. Binnen 5 minuten mocht Lucas de 4-0 aantekenen en 2 minuten later bracht Brent de score naar 5-0.

Ondertussen was Lucas aangepakt en lag op de grond. De voetbalmoeders bank kon het niet nalaten om, naast allerlei bevallingsverhalen, over het mannelijke schoon langs de kant te praten…..

Ondertussen voetbalden onze kids rustig door. Spirit kwam met de tegenwind vrijwel de middenlijn niet meer over. En als ze er voorbij kwamen, stonden daar Dani, Davie en Finn als een chinese muur. Hierdoor had Tim ook bijna niets meer te doen en de laatste 10 minuten mocht hij bij elke corner mee naar voren. Finn bleef dan achter mocht er toch nog een balletje door komen. En Dani hield het helmpje van Tim dan even bij zich (wat ons aan een variant op een oud liedje deed denken…"Annie houd jij mijn tassie effe vast...." ). Ondertussen legde Daimy de 6-0 en de 7-0 aan de overkant in het doel. Davie, Finn, Lucas en Brent hebben ook nog wat afstands schoten gelost, die in de handen van de keeper belandden. Tot slot een mooie doorloop actie van Dani, die de bal aan Brent meegeeft en die maakt hem cool af: 8-0.

Nu afwachten wat onze directe concurrent om het kampioenschap heeft gedaan. Als die punten zouden laten liggen, en vandaag was daar de grootste kans op, dan zouden we zicht houden op het kampioenschap….. Vlak na de wedstrijd bleek dat Capelle toch 2-0 van Hillegersberg had weten te winnen. Teleurstelling bij de kids, want de kansen op een kampioenschap slinkt daar wel bij. Maar…… de bal is rond en we hebben nog 1 wedstrijd te gaan en Capelle nog 2….. Een spannend slot van de competitie de komende 2 weken!