Kan de F3 deze keer wel de vele kansen verzilveren tegen Concordia?

Concordia F4

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

9 april 2016 9:45

Na nog geen maand geleden billen knijpend de 1-2 zege binnen weten te halen, na vele kansen én reddingen door de keeper van Concordia. Of, zoals onze plaatsvervangende reporter het al zei, ‘van de Sar terug op doel bij Noordwijk of stiekem toch bij Concordia!? Concordia zal zeker wat goed willen maken. Gaat Concordia voor de revanche?

Concordia begon gelijk sterk na het fluitsignaal. Zag er technisch goed aanvallend uit en oefende gelijk druk uit. Maar zo gemakkelijk kom je niet langs onze verdediging met Milan als laatste man en Dennis en Femke naast zich. Daar kun je op vertrouwen en dat werd ook weer waargemaakt. Even de beginfase aftastend kreeg SV meer grip en kwamen we er aanvallend beter uit. In de voorhoede stonden Luca, Kevin en Jasper die aanvallend goed werk deden. Was het eerst waar Jasper na een mooie actie een voorzet gaf op Kevin die net mistte, was het daarna Luca aan de linkerkant die na een actie een pass gaf op Jasper die vervolgens de bal subtiel in de hoek schoot. Onhoudbaar voor de keeper, 1-0. In deze fase was SV sterker dan Concordia en kwamen we een paar keer goed door hun verdediging heen. Eén keer zo ook met een corner tot gevolg die Luca van de linkerkant nam. Met een strak en hard schot schoot hij zo in de ‘korte’ hoek bij de 1e paal. De verdediger probeerde ‘m nog tegen te houden maar de bal vloog zo het net in. 2-0!

Dennis was op links lekker bezig, zowel verdedigend als aanvallend. Aan de rechterkant waren het Femke en Jasper. Zo creëerden we verder kansen met een aanval, ingeleid door Jasper, pass op Kevin, die ‘m vervolgens mooi kapte en met links zo op de lat schoot, jammer! Concordia probeerde op haar beurt ook de aanvallen weer in te zetten, creëerde een kans met een afstandsschot dat Yanick goed blokte met de voet, mooie redding! Inmiddels waren Milan en Dennis gewisseld voor Soufiane en Manuel. Vanuit een aanval op links combineerden Luca en Manuel, Manuel schoot over de breedte naar Jasper die op zijn beurt weer een pass op Kevin gaf. Kevin kon met links de bal in de hoek van het doel schuiven, 3-0! Soufiane had net zoals vorige week de plek van Milan als laatste man overgenomen en deed dit erg goed. Vlak voor rust probeerde Concordia nog wat goed te maken. Echter Yanick was alert en kwam ver zijn doel uit om de bal uit te verdedigen. Hij was gelukkig weer snel terug op zijn plekje om een schot vervolgens tegen te houden.

In de tweede helft waren Milan en Dennis weer in ’t veld gekomen voor Femke en Luca. Dennis liet er geen gras over groeien en scoorde gelijk na een mooie solo actie zelf de 4-0! Onze razende reporter Ernst had zijn camera op het juiste moment scherp gesteld en kon precies op tijd een foto nemen. Het leek wel alsof we geleerd hadden van de vorige keer door de kansen nu wél te verzilveren, ondanks de goed keepende keeper van Concordia. De aanvallen gingen daarna over en weer. Kevin had de bal, trok naar links om vervolgens een strakke pass voor het goal te geven op Jasper. Hij hoefde ‘m alleen maar in te tikken en deed dat ook met verve! 5-0! En wéér stond razende reporter Ernst scherp gesteld met zijn camera! Klik! Maar ook Concordia bleef proberen. Yanick was scherp op de bal en blokte een afstandsschot wederom met zijn voet. Maar ondanks onze goede verdediging met Manuel, Milan en Soufiane was het dan uiteindelijk toch raak voor Concordia, een hard schot was niet houdbaar voor Yanick zodat Concordia toch hun eerste doelpunt kon maken en hun eer kon redden. 5-1. Voor SV mocht dit de pret niet drukken. Zelfs Milan nam zo af en toe de kans om met een aanval mee te doen. De gretigheid van Kevin had resultaat wanneer hij de bal kon afpakken nadat Concordia wilde opbouwen. Ondanks dat zijn schot werd geblokt door de goede keeper kon Jasper in de rebound het wel afmaken met een gericht schot in de hoek, 6-1!

Mooi moment om Jasper en Kevin naar de kant te halen en Femke en Luca de laatste 10 minuten de wedstrijd vol te laten maken. Op links werd weer lekker gecombineerd tussen Dennis en Luca en op rechts stond Femke nu voorin. Femke was lekker op dreef en probeerde nog wat kansen te creëren. Ze maakte het de tegenstander steeds moeilijk en schermde de bal goed af met het lichaam. Uit een corner van Luca had Femke nog een kans op de 7-1 maar de bal was net buiten bereik. Concordia probeerde op het eind nog wat maar onze verdediging en keeper stonden als een huis en er kwam geen bal meer in het goal. Zo kwamen we aan het eind van een mooie wedstrijd waarin we revanche hebben genomen op de gemiste kansen een maand geleden bij Concordia en blijven we aan de top meedoen. Man van de wedstrijd werd Soufiane die als laatste man en verdedigend deze wedstrijd goed zijn mannetje stond!

Nootdorp 9 april, razende reporter R.