F1 weet vele kansen niet te verzilveren

Berkel F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

9 april 2016 8:30

Vandaag weer een vroegertje. Om 7.30 uur verzamelen op de club. Eeen frisse ochtend met een zonnetje wat aan het opkomen is. Dat belooft een lekker voetbalochtendje te worden. Vol enthousiasme met de positieve adrenaline van afgelopen donderdag nog in het lijf, vertrok het stel naar Berkel en Rodenrijs voor de wedstrijd tegen Berkel, de nummer 4/5 in de poule. Vorige keer thuis gewonnen tegen Berkel, maar de uitslagen leren dat winnen bij Berkel lastig is. Hun troef, zoals Berkel zelf aangaf vorige keer, is een hardere bal (?!). Zou de F1 afgelopen week met hardere ballen getraind hebben? Winnen is overigens nodig om een eventueel kampioenschap zelf in de hand te blijven houden. En dat zit wel ergens in de koppies van kids en ouders.

Strak half 9 wordt er gefloten voor de start. De wedstrijd begint direct al levendig. Zowel SV als Berkel zitten scherp op de bal. De eerste 10 minuten vliegen de kansen voor de jongens en meisje van ons al weer om de oren: Dani met doorbraak in handen keeper, kopbal Brent naast vanuit een corner, Isaac net niet na een mooi opgebouwde aanval via Brent en Dani, ook de rebound mag er niet in. Tim met verre uittrap en Brent door maar tegengehouden door de keeper van Berkel, via Davie naar Lucas en weer de keeper er tussen, Daimy net niet hard genoeg en weer de keeper er tussen, Souf alleen op de keeper af en die grijpt weer op tijd in, Souf met een nieuwe mega kans en weer de keeper van Berkel. En dan opeens vliegt Berkel naar de andere kant richting doel Tim. Gelukkig gaat de bal voor het doel langs. Een doeltrap voor Tim wat opeens een hoekschop wordt voor Berkel …. Gelukkig voor ons valt hier niet opeens de 1-0 uit…….

Nog een enkele minuut te gaan voor de rust. Finn nog met een pass naar Daimy, Brent nog even met de bal richting goal en Dani met een trap richting het doel. En rust….. Nog steeds 0-0. Berkel is af en toe gevraalijk, SV overheersend in het aantal kansen, maar ze weten de kansen niet te verzilveren. De keeper van Berkel doet het ook erg goed en die weet zijn ploeg daarmee goed op de 0 te houden. Steeds op tijd met uitkomen en anticiperend op de bal. Voetballend weten de meesten van onze kids hun niveau niet voldoende te halen vandaag. Zou de zware wedstrijd afgelopen donderdag tegen DWO voor de Haaglanden cup nog in de benen zitten? In de rust worden ze streng toegesproken door Kenny en na een beker limo staan de spelertjes klaar voor de 2de helft. Dit was wat te snel voor de scheids, want die was nog niet terug…….

9.04 wordt de wedstrijd uiteindelijk weer hervat. De spanning begint te stijgen. De app is bijna niet bij te houden, want er gebeurt best veel op het veld qua aanvallen. Lucas met een mooie voorzet naar Souf die alleen voor de keeper staat en in de handen keeper schiet. Het valt allemaal niet mee. Er lijkt een soort aantrekkingskracht tussen de keeper van Berkel en de bal te zijn. Zou dat de geheime troef zijn van Berkel? Een soort magneet in de bal en de keeper, zodat de bal automatisch richting keepertje gaat?

We gaan rustig verder met wederom de nodige kansen. Isaac na voorzet Finn komt er niet door, Lucas van afstand (over),  souf in een rebound bijna. Berkel tussendoor goed gevaarlijk, maar naast. En daar gaat Souf weer alleen op de keeper af en jawel weer in de handen van de keeper. Dani wordt vervolgens onderuit geschoffeld en krijgt een vrije trap. Even later weet Finn de bal netjes naar Soufian te passen, die weer alleen op de keeper af gaat, inmiddels wordt de kant steeds zenuwachtiger en staan met handen voor de mond……. En jawel eindelijk het verlossende doelpunt door Souf: 0-1. Overigens niet de gemakkelijkste weg: 2 hoeken vrij en dan scoren tussen de benen van de keeper door…… Nog 10 minuten te gaan. Maar het mag vandaag niet. Binnen 2 minuten schiet Berkel de bal op het doel van Tim. Op zich geen vuiltje aan de lucht. Helaas raakt de bal Davie en wordt van richting veranderd en vliegt zo het doel in: 1-1. Nu ja, dat kan gebeuren.

De mannen en vrouw blijven door gaan en creeren die laatste 8 minuten nog een stuk of 6 kansen en stuk voor stuk beland de bal in de handen van de keeper…… Op de moenten dat Sv moest evrdedigen dedeze ze dat erg goed. Dani, Davie en Finn hielden het achterin behoorlijk goed dicht. De scheids fluit af en de 1-1 is vandaag een feit. Teleurtstelling bij zowel de fans als de kids. Hier had vandaag zo veel meer in gezeten. Ook dat is voetbal, de bal blijft rond. Waar afgelopen donderdag het muntje de SV kant op viel, valt hij nu de kant van Berkel op. Kampioen worden kan nog steeds, maar dan moet Capelle nog 1 keer gelijk spelen of verliezen en SV 2 keer winnen. De spanning om het kampioenschap blijft dus nog wel. Los daarvan draaien de kids natuurlijk een fantastisch seizoen: mooie resultaten, goede oefenwedstrijden en veel plezier en lol in het voetbal; laten we dat ook vooral niet vergeten!

In de kleedkamer nog de verjaardag van Daimy gevierd en een lekkere traktatie gehad!