F3 weer een driepunter tegen sterke ploeg

RKAVV F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

2 april 2016 8:45

Zaterdagochtend 2 april was een veelbelovende ochtend, sowieso qua voetbal (want dat is iedere wedstrijd van de F3), maar deze keer ook qua weer (de lente komt eraan!). Voordat de wedstrijd ter sprake komt eerst even een woord voor David, één van de vele trouwe supporters van de F3 (zie foto).

Direct na het eerste fluitsignaal ging de F3 in de aanval. RKAVV was blijkbaar nog niet helemaal wakker. De aanvallen gingen van links naar rechts en weer terug. Vooral Jasper wist met passeeracties een paar keer goed door te komen op rechts. Al binnen 5 minuten was het 0-1 voor de F3: Jasper gaf vanaf rechts voor op Kevin, die niet zelfzuchtig schoot tussen allemaal RKAVV spelers, maar slim doorspeelde naar de bij de tweede paal vrijstaande Luca; hij nam aan en schoof de bal mooi linksonder in het hoekje. Wat een voortvarend begin tegen een team waartegen de F3 het twee geleden nog zo lastig had!

Meteen hierna veerde RKAVV helemaal op en werd de F3 ver teruggedrongen op eigen helft. Sterker nog, de F3 kwam er helemaal niet meer uit, getuige ook de foto, waarbij de keeper van RKAVV gedurende deze fase blijkbaar alle tijd had om eens rond te kijken naar wat er zo al op de andere velden gebeurde. Het lukte RKAVV om 1-1 en daarna 2-1 te maken, vooral dankzij hun snelle en doelgerichte spits. Bij SV lukte het samenspel even niet meer, hoewel iedereen, zoals altijd, wel flink zijn best deed. Het spelbeeld was helemaal in het voordeel van RKAVV geworden. Het werd ook nog 3-1! Vlak voor rust herpakte SV zich en uit een fijne counter scoorde Dennis de 3-2 (zie foto waarbij hij aanlegt voor zijn schot), en met die stand ging SV de rust in.

Hoewel SV toch aardig in de verdrukking was geweest in de eerste helft, hadden de spelers toch voldoende (zelf)vertrouwen in een goede afloop. Deze eigenschap is het hele seizoen al zichtbaar geweest, en het lijkt zo gewoon, maar dat is het niet! De F3 kan zichzelf goed oppeppen en gaat niet bij de pakken neerzitten. Na rust werd er uit een ander vaatje getapt. Nu was het SV die domineerde en werd RKAVV achteruit gedrongen. Hun verdediging had na rust veel te doen en speelde erg goed. Jasper, Kevin, Dennis en Luca kwamen als voorhoedespelers nu veel aan de bal, maar het lukte steeds net niet om de gelijkmaker te maken; ook hun keeper stond zijn mannetje. Soufiane, Milan, Manuel en Femke hielden op hun beurt zowat alles tegen na rust. Wanneer kwam nu die verdiende 3-3? Het duurde heel lang, tot 2 minuten voor tijd Kevin met een mooie individuele actie de verlossende gelijkmaker scoorde. Gelukkig! Kon het nog mooier? Ja, het kon nog mooier! Met nog 1 minuut te gaan kon Dennis zijn 2e goal maken en daarmee de overwinning veilig stellen. Wat een ontsnapping weer, Houdini is er niets bij! En de trainers? Die zagen dat het goed was (zie foto).

2 april 2016, Bas