Toch een driepunter tegen een sterke ploeg

RKAVV F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

19 maart 2016 8:30

Volkomen fris en uitgeslapen stond een flinke delegatie ouders om half negen klaar voor een spetterende opening van hun welverdiende weekend. Toen bleek dat de scheidsrechter niet van plan was het gespetter mee te maken op dit prachtige tijdstip en de wedstrijd 8 minuten later begon, had ik niet het idee dat er ook maar één ouder dacht aan de mogelijkheid van 8 minuten langer slapen die ochtend! Maar belangrijker, de gele armada in het veld was alleen maar gebrand op voetballen en dus konden zij onder het toeziend oog van invalscheids David aftrappen tegen een goed uitziend RKAVV.

Al snel was te zien dat de ploegen aan elkaar gewaagd waren. In de eerste minuut kwam RKAVV over onze rechterkant opstomen en raakte buiten bereik van Yanick de paal. Deze eerste waarschuwing werd direct beantwoord door onze goed spelende voorhoede: Kevin kreeg de bal voor open doel, maar schoot met links net naast. Hierdoor geïnspireerd maakte hij enkele minuten later een prachtige actie waarmee hij zijn tegenstanders te slim af was, helaas ging zijn schot met rechts dit keer net langs de andere kant van de goal. Het spel golfde heen en weer en vanuit een corner van RKAVV leek SV gevaarlijk te worden via de counter. Toch werd onze voorhoede verrast doordat er, behalve Femke, nog een goed voetballende dame op het veld stond, die de bal vakkundig wist af te snoepen. Op rechts liet Jasper weer vette skills zien en met een hoge voorzet bereikte hij Kevin die de bal goed kopte in....... de handen van de keeper.... jammer!

Toch waren de roodwitten ook gevaarlijk en na een eerste redding van Yanick maakten zij de 0-1. Gelukkig maakten de gele sterren geen verslagen indruk en wisten zij vrijwel direct de stand gelijk te trekken. Na zeer goed doorzetten van Jasper, kwam de bal bij Kevin die de bal zo hard de kruising in joeg dat we wel kunnen stellen dat hij geen chocoladebeen meer heeft: 1-1! Ook Jasper was dichtbij, nadat hij de corner van Luca op zijn voet zag belanden, het rollertje ging net naast. Tussendoor was RKAVV goed aan het meevoetballen, maar nadat de bal goed werd weggewerkt kwam deze perfect stuiterend voor de voeten van Kevin. Ook al dacht hij aan passen was er maar één ding te doen: de bal snoeihard in de hoek rossen! En zo hadden onze mannen het tij nog voor rust gekeerd 2-1. Volop actie nog in deze eerste helft. Femke wist haar goed spelende tegenstander aardig in bedwang te houden en aanvoerder Manuel liet zich gelden door een aantal keer fantastisch uitverdedigen. De goed spelende Jasper wist Kevin nogmaals in stelling te brengen die, weer met links, nu de bovenkant van de lat raakte. Een heerlijke eerste helft die ervoor zorgde dat het publiek de tweede helft met spanning tegemoet zag.

De tweede helft startte met een snel uitgevoerde counter: Milan naar Femke, Femke naar Kevin, Kevin naar Luca en Luca naar Dennis die alleen op de keeper afging. Zijn schot werd nog net geraakt door de keeper, mooie aanval! Achterin hadden wij het lastig, maar Yanick, die vandaag opviel door vaak goed uit zijn goal te komen, wist een aantal keer redding te brengen. Aan de andere kant resulteerde een goede aanval over links via Dennis in een hard schot van Luca op de buitenkant van de paal. Hierdoor bleef het onverminderd spannend en zorgde elke aanval van de tegenstander voor een sterk verhoogde bloeddruk bij de fanatieke supporters.

Af en toe stonden we aardig onder druk, maar gelukkig hoorden wij vaak de volgende woorden over het veld rollen: Lekker Soef! Lekker Fem! Zij hielden hun mannetjes goed in de gaten en Milan deed er nog een schepje bovenop door een hoge bal voor de goal gewoon met zijn hak in de handen van Yanick te laten belanden. Kevin liet voorin zien dat hij niet vies is van meeverdedigen en veroverde vaak de bal. Nadat Dennis een goede aanval net niet wist af te ronden konden eindelijk de handen van de gele helden de lucht in. Luca werd de diepte in gestuurd en kon alleen af op de keeper. Hij vuurde een mooie schot af vanaf zijn wreef, maar de bal raakte de binnenkant van de paal. De bal rolde terug het veld in voor de voeten van Dennis die gewoon heel koeltjes afrondde: 3-1!

In de resterende minuten was RKAVV zeker nog gevaarlijk, maar goed verdedigen en keeperswerk hield de tegenstander van een goal af. Een wedstrijd tegen een nagenoeg gelijkwaardige ploeg en toch liepen onze heren en dame met de drie punten in de tas van het veld af. Zo blijven doorgaan, dan gelooft deze reporter in een erg mooi laatste deel van het seizoen. En oh ja, de verdiende aanvoerder na deze wedstrijd werd onze fysiek sterke Kevin!

Razende reporter D.