F1 speelt gelijk in zinderende wedstrijd

Hillegersberg F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

19 maart 2016 11:00

Vandaag uitslapen! Pas om 9.45 uur moesten we ons melden op de club en om 11.00 uur was de wedstrijd gepland tegen de F1 van Hillegersberg. Hillegersberg draait ook mee in de bovenste regionen in de poule en de geruchten gingen dat het moeilijk winnen is als je bij hen thuis speelt. Nu ja, we gaan het merken.

Om 11 uur was er nog een andere wedstrijd aan de gang, dus op tijd starten was er vandaag niet bij. Om 11.08 werd de bal afgetrapt door Hillegersberg. Snel veroverden onze kids de bal en gingen al richting de goal met als resultaat een corner voor SV. Lucas nam de corner en via Isaac stuiterde de bal op de lat en in de rebound vloog de bal naast het doel. Jammer! De keeper schoot snel de bal naar voren. Brent anticipeerde daar goed op.

Hillegersberg speelde goed. Alle passjes kwamen waar ze moesten komen, dus onze jongens en meisje hadden er wel wat moeite mee. En Lucas had een nieuw doel ontdekt: de parkeerplaats! Gelukkig zijn de ruiten van de auto’s heel gebleven, ondanks zijn harde schot! Davie en Dani verrichtten goed werk achterin. Aanvallers kwamen vrijwel niet langs deze heren, waardoor Tim het ook relatief rustig had. Verschillende keren ook aan de SV kant mooi samenspel, waaruit kansen ontstonden: Daimy naar Dani en die door naar Isaac. Brent na een vrije trap richting Isaac met een schot op het doel, maar de keeper stond in de weg. In de rebound Daimy nog een keertje. En Lucas daarna net naast. Het wordt toch niet weer zo’n dag uit de F3 tijd met onnoemelijk veel kansen en aan het einde 0 punten op zak……

O nee, Tim brengt de bal weer in het spel en achterin is het doorspelen iets te onnauwkeurig en ja hoor, daar is de tegengoal: 1-0 voor Hillegersberg. De eerste kans voor hen gaat er gewoon meteen in. Hopelijk hebben onze spelertjes goed opgelet, want hier kunnen ze van leren….  En direct weer een uitbraak….. Pppffjjj, dat loopt net goed af. Het wordt wel steeds fysieker en Dani wordt goed onderuit gehaald. Maar onze kids kunnen fysiek ook goed spelen en het is nodig om wat actiever op de bal te zitten. Daar gaat Soufian alleen op de keeper af, hij legt de bal netjes af naar Brent en die speelt hem door naar Finn, die in een nog betere positie staat. Finn schiet de bal er netjes in. De 1-1 is een feit. En we gaan de rust in op zijn Rotterdams natuurlijk…..

12 minuten later gaan we dus pas verder. Er worden verschillende mooie acties getoond door Isaac, Brent en Finn. Isaac zet de bal goed door naar Lucas die de bal straight het doel in schiet: 1-2. En nu door gaan…. Mooi niet, dacht Hillegersberg. Binnen 2 minuten was het 2-2.  Over en weer worden aanvallen opgezet en verdedigende acties te over. Daimy en Davie verrichten goed werk achterin. Souf krijgt nog een paar kansen, die helaas niet verzilverd worden. En nee, daar komt weer een aanval van Hillegersberg, die ze mooi afronden: 3-2. De jongens en meisje van Nootdorp blijven er wel voor gaan; er zijn tenslotte nog ca. 8 minuutjes te spelen.

In de laatste 8 minuten is de spanning te snijden aan de kant. De kids worden luid aangemoedigd en de fans leefden mee alsof ze zelf in het veld stonden. Kansen genoeg: Finn  met een kopbal over, Souf alleen op de keeper af, Daimy van afstand met mooie lobbal op de lat (ggrrr), Brent in rebound voorlangs, Davy net over (mm werk), een bal (weer) op de lat…….. en YES Brent weet met een geweldige kopbal de bal het doel in te koppen: 3-3.

Tim heeft in die laatste 8 minuten trouwens nog 2 super reddingen uitgevoerd, waardoor er geen verdere achterstand ontstond en de 3-3 werd behouden. De mannen en vrouw hebben geknokt voor wat ze waard waren en Hillegersberg had een superdag (hoorden we). Het worden spannende laatste weken, want zowel Capelle als SV mogen niet verliezen wil 1 van beide kampioen worden.

In de kleedkamer weer een goede stemming, want Finn was jarig en trakteerde op stroopwafellollies. Mmmmmmmm……