F3 weer als vanouds

Zoetermeer F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

5 maart 2016 9:45

Zaterdagochtend 5 maart was een koude ochtend. IJs op de autoruiten, bevroren velden. Maar ook een blauwe lucht met een opkomende zon. Zou het kunstveld rond 9:45 uur bespeelbaar zijn? Om 9:00 uur komt het bericht van Adriaan dat de wedstrijd is afgelast. Zaalschoenen meenemen. Teleurstelling. Zes minuten later in de groepsapp: “We gaan toch door, Zoetermeer is er al”. Een aantal F3 spelertjes is er al of is onderweg. Papa’s en mama’s keren dus huiswaarts om toch de “buitenspullen” op te halen. En ja hoor, rond 9:45 uur is het kunstveld niet meer wit en fluit de jeugdscheids af!

Het team van Zoetermeer ziet er indrukwekkend uit, met een aantal best grote jongens. Tijdens de warming up hebben ze al laten zien hard en strak op het doel te kunnen afwerken. Hoe zou de F3 hier na de twee wat mindere wedstrijden mee omgaan? De openingsminuten zijn duidelijk voor Zoetermeer. Ze komen een aantal keer door en krijgen wat mogelijkheden. Op een gevaarlijke hoekschop grijpt Manuel goed in en ruimt op. Daarna is het de beurt aan de F3 om tot een aanval te komen. Kevin breekt goed door op links en zet met een prachtige kapbeweging twee man van Zoetermeer op het verkeerde been. Helaas leidt zijn actie niet tot een kans. Kort daarop volgt een vloeiende aanval met Dennis en Luca in de voorbereiding die leidt tot een schietkans voor Kevin. Net naast het doel.

Ook Zoetermeer zoekt weer de aanval op. Femke grijpt goed in. Het spel golft nu op en neer, want Luca en Dennis melden zich weer voorin. Helaas is de voorzet net te hard om tot een kans te komen. Kort daarop komt Dennis wel tot een schot, maar brengt de keeper van Zoetermeer redding. De tegenaanval van Zoetermeer is dreigend. Milan maakt deze echter vroegtijdig onschadelijk. Ook de daarop volgende hoekschoppen van Zoetermeer zijn niet van gevaar ontbloot. Yanick treedt daarbij een aantal keer goed handelend op. Ook Nootdorp krijgt een hoekschop te nemen. De bal schampt de lat en belandt via de keeper voor de voeten van Kevin. Van dichtbij jaagt hij de bal in het net: 1-0.

Halverwege de eerste helft komen Jasper en Soufiane het veld in. Al snel weten Femke en Jasper tot een aantal mooie één-tweetjes te komen en kan Jasper de bal vanaf rechts voorgeven. Helaas geen directe scoringskansen. Zoetermeer weet uit een goede tegenaanval wel tot score te komen: 1-1. Geen houden aan voor Yanick op deze aanval. Nootdorp heeft echter direct een antwoord in huis. Uit een prachtige “tikkie-tak” aanval wordt de defensie van Zoetermeer uitgespeeld en geeft Jasper een niet te missen assist aan Dennis. Deze schuift de bal beheerst met links in het lege doel: 2-1. Nog steeds geen rust en Zoetermeer zoekt opnieuw de aanval. Soufiane en Manuel grijpen goed verdedigend in. En ook Milan fungeert weer als een veldheer in de verdediging. De eerste helft eindigt met een schot van Zoetermeer op de lat. Pfff…. Daar komt de F3 goed weg!

De tweede helft begint niet goed voor Nootdorp. Een afstandsschot van Zoetermeer leidt tot de 2-2. Ook nu laat het antwoord van Nootdorp niet lang op zich wachten. Luca stuurt Jasper met een prachtige pass de diepte in. Alleen voor de keeper schiet Jasper de bal beheerst in de linkerhoek: 3-2. Daarna krijgt Nootdorp het beste van het spel. Er volgen een aantal vloeiende aanvallen waarbij de F3 elkaar als vanouds vindt. Dennis en Femke krijgen schietkansen, maar zien hun schoten gestopt door de Zoetermeerse keeper. Dennis heeft met een “Zidane” een mooie individuele actie op links in petto. Tussendoor komt Zoetermeer nog tot spaarzame uitvallen. Soufiane grijpt tot twee keer toe goed in. En ook de rest van de verdediging zorgt ervoor dat Zoetermeer niet echt gevaarlijk meer wordt. Nootdorp krijgt nog één grote kans op de 4-2. Het schot van Kevin wordt echter door de keeper gekeerd en ook de rebound van Femke wordt gestopt.

Dan fluit de goed leidende jeugdscheidsrechter af en kan de F3 terugkijken op een verdiende overwinning met goed spel. Jasper wordt met zijn assist en doelpunt bekroond tot “aanvoerder van de week”.

Nootdorp, 5 maart 2016
Razende reporter E.