F1 pakt overwinning in “blessuretijd”

Sparta (AV) F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

5 maart 2016 8:30

Een vroegertje vandaag… 7.15 uur op SV verzamelen… wekker om 6.30 uur en dat in het weekend…. Dat bleek niet voor iedereen mee te vallen, vooral voor onze leider die tot diep in de nacht de overwinning van ADO gevierd had. Tja, ook belangrijk natuurlijk. Kids de bespreekkamer in voor de voorbereiding en net na half 8 vertrok de stoet naar Sparta in Rotterdam. Net als de vorige wedstrijd lekker fris winterweer en ook droog.

In Rotterdam aangekomen stond het rijp nog op de velden. Zouden de spelertjes weer lekker gaan uitglijden op dat veld (letterlijk) of zouden vandaag ouders, leiders, trainers of de scheids wat uitglijders maken (figuurlijk)? Best een “belangrijke” wedstrijd de nummer 1 (SV) tegen de nummer 3 (Sparta) in de poule. Al met al: klokslag 8.30 uur floot de scheids af. Wat ADO kan, kan F1 natuurlijk ook. Binnen een minuut lag de bal al in het doel van Sparta. Isaac met een mooie voorzet naar Brent (ADO fan) die hem er meteen netjes in schoot: 0-1. Wat een begin; de fans aan de kant natuurlijk ook meteen wakker.

Sparta stond met 1 en soms 2 man achter de verdediging, waardoor ze ruimte kregen. Gelukkig kregen ze bal niet altijd goed mee en stond Tim lekker te keepen in de goal. Het spel ging beide kanten op heen en weer. Na 7 minuten lukte het Sparta om een doelpunt te maken: 1-1. Verdedigend begonnen de SV-ers er steviger in te zitten en alerter op de mannetjes die geruisloos achter hen probeerden te komen te staan. Finn nog met een voorzet naar Souf, die vervolgens opzij gezet werd. Nog een kopkans voor SV, maar de bal was de richting even kwijt. Dani en Davie inmiddels als duo achterin; daar kwam bijna geen Spartaan meer langs. Davie werd op een gegeven moment gewoon aan zijn been vast gehouden door een Spartaan die hij in het duel uitgeschakeld had. Gelukkig wist hij zich los te trekken, maar het momentum was daarmee wel voorbij.

Lucas mocht vandaag weer een paar corners nemen. De bal kwam mooi voor het doel, maar naast geschoten. Uit de 2de corner leek een doelpunt te vallen, maar volgens de Sparta ouders was die al achter de achterlijn geweest. De scheids kon het niet zien, want die stond veel te ver weg….. Gevolg: het doelpunt werd afgekeurd. Dat hebben we eerder meegemaakt in Capelle…. Dit keer lieten de spelertjes zich er niet door afleiden en voetbalden gewoon verder. Door te blijven voetballen en combinaties te blijven maken (de kracht van onze F1)  kwam de bal via Brent naar Isaac, die hem Daimy voor de voeten legde. Daimy schoot hem er rustig in: 1-2. En zo gingen de jongens en ons meisje de rust in richting kleedkamers (we spelen tenslotte in het Rotterdamse)!

Binnen 2 minuten in de 2de helft kwam Brent vrij voor de goal. Schoot alleen recht in de handen van de keeper (hoorde een Spartaan in zijn nek hijgen denk ik…). Jammer hoor. Even later breekt Sparta uit, maar er werd naast geschoten. Vlak daarna wat onhandigheid bij het doel van SV; geen fouten, maar ongelukkige rol van de bal en Sparta legt de bal netjes over Tim heen. En die kon de bal alleen nog met de handen aaien. Inmiddels liep de spanning op; op en naast het veld. Er mocht veel door gaan en dat leek in de 2de helft steeds meer in het voordeel van Sparta te gebeuren met het gevolg vrije trappen op een meter of 10 van het doel van Tim. Dit leidde tot woordenwisselingen tussen SV volwassenen en de scheids. Wat zullen we daar van zeggen? Een minuut later werd het spel weer hervat met een mokerslag die Sparta uitdeelde door vanaf afstand met een hard schot de bal over Tim te schieten, die de bal alleen nog maar kon schampen met zijn vingers: 3-2. Oei, zouden de mannen en vrouw het hoofd nu koel kunnen houden? Of gaan ze de koppies laten hangen? De strijd werd nu op het veld ook harder. De SV-ers lieten hun koppies niet hangen en gingen extra fel de duels in. En met succes: Lucas wist de gelijkmaker te scoren: 3-3. Eigenlijk was het nu tijd.

Dat er een minuutje bij zou komen door gedoe over het scheidsen, dat kan, maar er werd aanzienlijk langer doorgespeeld. En dat leek niet in het voordeel van SV, want Sparta was in de aanval, kreeg nog een corner…. Wat (gelukkig) niet in een doelpunt resulteerde. De kant hield het niet meer, spanning was van alle gezichten te lezen. Rogier gaf nog aan richting scheids “het is nu echt tijd, scheids”, maar het mocht niet baten. Isaac moet gedacht hebben "dan trap ik de bal nu maar hard naar voren richting Finn" (een sublieme trap/steekpass van Isaac overigens), die de bal vervolgens in de loop goed aannam en richting doel van Sparta ging. Een verdediger achter Finn aan…. Kwam gevaarlijk dicht in de buurt van Finn. De scheid met zijn fluitje in zijn mond en bolle wangen, klaar om de wedstrijd af te fluiten….. twijfel of hij dat wel kon maken nu. De verdediger van Sparta klaar om zijn sliding richting Finn te maken. Finn die kijkt naar het doel, bal en de keeper en net op tijd de bal rustig langs de keeper weet te schieten….. De wave ging langs de kant, fans dol enthousiast, gele shirtjes rollend over het kunstgras en de scheids fluit voor het doelpunt en fluit ook direct de wedstrijd af: 3-4 overwinning voor F1.

Wat een wedstrijd (spanning er omheen) en wat een einde!