Is F3 voldoende hersteld van de griep?

Gr.WII VAC F5

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

13 februari 2016 9:45

Is het droog….gaat het weer vriezen! Niets is zo veranderlijk als het weer in Nederland. Veld 1, 3 en 4 waren al afgekeurd, gelukkig stonden we ingedeeld op het kunstgras van veld 2. Met nog temperaturen onder nul en een deels wit uitgeslagen veld was het tot het laatst nog spannend of het door ging, gelukkig ging t door! En mét een compleet team, nadat meer dan de helft van het team flink in de ziekenboeg heeft gezeten. Hopelijk is iedereen voldoende hersteld!

We gingen gelijk goed van start met mooie combinaties en overspelen. Het niveau verschil met Graaf Willem was al direct zichtbaar, dat beloofde wat! Verdedigend was Soufiane lekker bezig. Zelfs een wit uitgeslagen veld weerhield hem er niet van een sliding te maken op de bal. Brrrr, dát moet koud aanvoelen. Met Milan achterin werd goed verdedigd en weer opgebouwd naar voren. Kevin nam de bal mee door het midden, gaf een pass naar Jasper op rechts die weer op zijn beurt een mooie voorzet gaf voor het goal. Dennis kon de bal in één keer hard inschieten, 1-0! Wat een mooie combinatie! En daar bleef het niet bij. Na een mooie solo actie van Kevin rondde hij deze met z’n linkervoet met succes af. 2-0! Jasper leek weer hersteld te zijn en had mooie passeeracties, een voorzet op Kevin, werd nét gehouden door de keeper, jammer!

Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Graaf Willem echter meer grip op de wedstrijd en waren we achterin wat slordiger aan het worden. Sommigen raakten al wat vermoeid, je zag dat de griep flink huis had gehouden bij sommige spelertjes. Graaf Willem maakte daar dankbaar gebruik van en maakte 2-1. Het werd spannend waar dit naartoe ging. Maar we gaven nog lang niet op. Femke gaf een mooie hoge bal op Dennis die ‘m in één keer aan nam en schoot, net mis. Jammer, wel super mooi aangenomen! Dennis en Manual zochten elkaar op links vaak op en waren flink aan het combineren. Manuel op zijn beurt weer goed storend en verdedigend. Maar Graaf Willen ging meer druk uitoefenen en onze keeper Yanick kreeg het drukker. Na een mooi redding met één hand scoorde Graaf Willem toch de 2-2 met een flutballetje in de uiterste hoek. Einde 1e helft.

De 2e helft moet de beslissing gaan geven, alles stond nog open. We gingen gelijk goed van start met een mooie combinatie met Luca, Kevin en Jasper. Het schot werd goed gehouden door de keeper. Jasper ging tot het uiterste van wat hij kon en met een geplaatst schot maakte hij de 3-2! En nu achterin dichthouden en doorzetten. Milan, succesvol als altijd, deed weer zijn opperste best om het achterin dicht te houden en kon soms ook mee de aanval in. Dit keer helaas zonder resultaat. Aan de zijlijn werd ondertussen door de vaders overlegd hoe zij hun geliefde gingen verrassen met Valentijnsdag. Ik heb hele bijzondere ideeën langs horen komen…. David en Danny waren zeer creatief. Volgend verslag meer!

Ondertussen zag je toch dat de griep zijn tol ging eisen. Jasper was moe gestreden en werd gewisseld. Graaf Willem kreeg weer meer grip. Gelukkig hadden we Yanick om een counter van Graaf Willem af te stoppen en Manuel die met z’n voetjes er weer vaak tussen zat en goed storend werk leverde, net zoals Soufiane. Ook een hoge bal van Graaf Willem werd niet verzilverd, Yanick had een geweldige redding.

Maar wij gingen ook door. Femke had nog een mooi afstandsschot dat net naast ging. Je voelde op een moment dat er een 4-2 in de lucht hing, helaas bleef deze daar hangen. Graaf Willem scoorde met een onhoudbaar hard schot de 3-3. Waar ging deze wedstrijd heen? Het waren hele spannende laatste minuten met kansen over en weer. Het dubbeltje kon beiden kanten opvallen. Met in de laatste seconden nog een kans voor SV om de winst te behalen na een corner van Kevin en het schot van Luca dat nét voorlangs ging. Het mocht niet meer baten en het bleef 3-3!

In goede doen hadden we zeker gewonnen van Graaf Willem. Maar met de griep voor sommigen nog maar net achter de rug zat er vandaag niet meer in. We hebben gestreden voor wat we waard waren. Goed gedaan en volgende keer weer beter! De kou en straffe wind hadden ook zijn tol geëist bij Yanick. Door zowat bevroren handschoenen waren zijn handen zo koud dat ze warm geblazen moesten worden. Ondanks de kou heeft Yanick zijn mannetje gestaan en kreeg de aanvoerdersband. En nu snel onder de warme douche!

Nootdorp 13 februari, razende reporter R (met koude vingers…).