Weer wonderbaarlijke wederopstanding F3

DSO F4

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

30 januari 2016 8:30

Op deze zaterdagochtend mocht de F3 vroeg aantreden tegen DSO F4. Het was zelfs nog donker toen we aankwamen bij DSO. Er stond een flinke wind. Omdat er nog weinig beschutting is rondom de accommodatie van DSO had de wind vrij spel. En oja, het regende ook. Maar dat mocht de pret niet drukken. De vorige wedstrijd tegen deze tegenstander was een hele spannende. Nadat we met 0-3 achterstand gingen rusten, volgde er in de tweede helft een ware wederopstanding wat resulteerde in een overwinning van 5-4. Hoe zou het vandaag gaan?

Helaas was Yanick er vandaag niet bij omdat hij met koorts thuis was gebleven. In zijn plaats ging Femke keepen. Direct nadat de wedstrijd begonnen was bleek al dat de wind een extra tegenstander was. DSO had de wind de eerste helft mee, en kwam er mede daardoor gemakkelijker uit dan Nootdorp. Ook hun gemakkelijk scorende linksbuiten was er weer bij. Hij kreeg vandaag echter minder ruimte dan in de thuiswedstrijd omdat Soufiane hem steeds goed volgde en het hem zo moeilijk mogelijk maakte. Nootdorp had moeite om in het spel te komen en moest in het begin vooral achter DSO aanlopen. Waar de aandacht in het begin vooral uitging naar hun gevaarlijke linksbuiten, kon hun rechtsbuiten na een minuut of vijf helemaal vrij doorlopen en schieten, netjes in de verre hoek: 1-0. Nootdorp F3 bleef zoeken en konden elkaar nog steeds moeilijk vinden met overspelen. Kevin had een paar goede acties voorin maar tot een doelpunt kwam het helaas niet. Niet lang na de 1-0 kwam DSO op 2-0, door ... inderdaad ... hun linksbuiten. Met een geplaatst schot via de paal had Femke het nakijken. Oei, Nootdorp F3 begon nu opeens de regen en wind te voelen. Toch bleven we proberen om te blijven voetballen en de opbouw van achteruit met Milan was heel verzorgd, en langzaamaan kwamen er betere combinaties. Tot gevaarlijke momenten leidden dat jammer genoeg nog niet, maar het was wel hoopvol. Ook de verdediging met Manuel, Milan en Soufiane (en soms met hulp van Dennis) kwam steeds beter in hun spel. Toch wist DSO voor rust nog een keer gevaarlijk  uit te breken. Hun spits worstelde zich door onze defensie en stoomde alleen op Femke af. Met een uitgestrekt been wist zij het schot naast het doel te tikken en behoedde Nootdorp daarmee voor een grotere achterstand. We gingen dus rusten met een 0-2 achterstand, en gezien het verloop van de vorige wedstrijd tegen dit team, hadden we er nog alle vertrouwen in!

Na rust begon Nootdorp furieus. Binnen een minuut stond het al 1-2 door Luca, na een mooie combinatie met Kevin, die trouwens de hele wedstrijd heel nuttig werk verrichte in het centrum van de voorhoede. Nu kwam DSO op hun beurt er nauwelijks meer uit. Enerzijds door de wind, maar anderzijds door het vroege storen van hun opbouw door Nootdorp. Er werd steeds beter gecombineerd en uit één van deze aanvallen stond het na vijf minuten weer gelijk, 2-2, wederom door een mooie goal van Luca, deze keer in de bovenhoek. Zou het dan weer net zo gaan als in de thuiswedstrijd? DSO gaf zich niet zomaar gewonnen en kwam er nog een paar keer gevaarlijk uit. De verdediging van Nootdorp stond als een huis en op een DSO schot vanaf rechts in de verre hoek tikte Femke de bal met de hand langs het doel. Maar niet alleen de verdediging, het hele team voelde aan dat er meer in zat en verdedigde met vol enthousiasme mee. Dennis en Jasper konden vandaag in aanvallende zin moeilijk hun stempel op de wedstrijd drukken, maar compenseerden dat met hun enorme werklust en inzet voor het team. Klasse! Er kwamen nog meer kansen voor Nootdorp maar die werden niet benut. De trouwe supporters moesten tot de één na laatste minuut wachten voordat de verlossende 2-3 viel. Milan was weer eens mee naar voren opgestoomd om gevaar te stichten en kreeg prompt de bal voor zijn voeten. Zonder nadenken ramde hij de bal in het net! En zo was er weer een wonderbaarlijke wederopstanding te zien geweest van Nootdorp F3. Wat een inzet, enthousiasme en plezier! Speler van de wedstrijd werd Femke dankzij haar belangrijke reddingen. Tot slot snel douchen en droge kleren aan.

Met vrolijke groet,
Bas