NOOTDORP E2 – FORUM SPORT E3 : 6-2 DIKKE WINST (KABOEM)

Forum Sport E3

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 05

30 januari 2016 8:30

Leuk, we mogen weer tegen FORUM SPORT. Daar hebben wij al twee leuke wedstrijden tegen gespeeld en twee keer knap en krap gewonnen. Vorige week waren wij al top, dus de verwachtingen waren erg hoog gespannen! En hoe vaak gebeurt het dan niet, dat je hele hoge verwachtingen heb in iets, maar dan van een koude kermis thuis komt. Nou dat was in deze wedstrijd niet. Wat speelde de E2 ongelooflijk goed vandaag.

Het weer was echt heel slecht, het regende pijpenstelen en het waaide zo hard dat wij ons moesten vasthouden aan de hekken om te blijven staan. Alle echte mannen/vaders stonden langs de lijn zoals het hoort, zodat de dames/moeders gezellig in de dug-out konden zitten. Schreef ik “alle”,….. Nou ja bijna “alle”. Onze jongens hadden slecht getost, en begonnen met de wind mee. De E2 begon helemaal top aan de wedstrijd, ze kregen kans op kans en speelden erg goed samen en er was veel dreiging, maar toch maakte Forum Sport na een zondagsschot de 0-1. Nu hoor je vaak het woord “loeren” in natuurdocumentaires op TV, zoals “het jachtluipaard loerde vanuit het hoge gras naar de impala’s die stonden te drinken bij de natuurlijke waterbron”, maar vandaag kreeg het woord loeren door Karel een geheel nieuwe betekenis. Als loeren een beroep was, dan was Karel als echte spits een professioneel “Loerder”. Een “Loerder” met een hoofdletter “L”. Het was dan ook snel dat Karel, die loerde op zijn kans de 1-1, na een mooie draai, inschoot. Daarna zou Karel nog twee goals maken, als een katachtige die zijn kansen greep. Helaas moesten wij voor deze doelpunten eerst nog op 1-2 achter komen. Daarna werd het weer “TOMMY-TIME”. Na een mooie paas van Mex knalde Tommy vol binnen en toen Tommy ook nog een corner direct inschoot (dank u wel wind) stonden wij 3-2 voor. Tommy had bijna zijn tweede pure hattrick achter elkaar te pakken, maar dat zou ook wel te mooi om waar te zijn. Zo gingen wij rusten.  Niemand raakte in paniek voor de wind nu tegen, want wij waren veel beter. Misschien tegen de wind in, konden wij wel beter voetballen. En zo gebeurde het ook.

Ik heb wel eens vaker geschreven over het ongelooflijke spel van de E2, maar toen bleek ik te dromen en werden wij vol van de mat gespeeld (echter Doutzen was er toen ook). Maar dit keer was het echt. De regen en wind begonnen zelfs aangenaam te voelen. Taeke speelde een dijk van een wedstrijd achterin en hield samen met Max alles tegen. Max was helemaal top vandaag. Wessel en Sven gaven niets weg, pakten alles af en bouwden vaak met simpele één tweetjes snel op en vonden de voorhoede gemakkelijk. Wij waren veel beter en Forum Sport kon het vandaag niet brengen. Ook Lucas was perfect in het onderscheppen van de bal en het snelle omschakelen. Sjors was helemaal foutloos, want die was er niet bij vandaag;-). Sem was een paar keer dicht bij een doelpunt en voerde de druk op de verdediging lekker op. Karel bleef goed loeren en wist nog twee doelpunten mooi in te prikken van dichtbij, 5-2 en ook nog een mooie paas te geven op de man van de wedstrijd….. Mex. Wat speelde Mex lekker vandaag zeg, continue van rechts voor gevaar zorgen, dreigend naar de goal, zijn mannetje horendol spelen, mooie voorzetten en uiteindelijk de goede wedstrijd bekronen met een mooi doelpunt. De E2 zet duidelijk de stijgende lijn voort met een knappe 6-2 winst op de nummer 3 van de stand. Dat beloofd veel goeds voor de rest van de competitie. RKAVV pas maar op volgende keer.