SV Nootdorp D1 - DWO D1 4 - 1

DWO D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 05P

12 december 2015 9:00

Afgelopen zaterdag speelden we weer tegen DWO, een ploeg waar we al 2 keer van hadden gewonnen, maar je weet het maar nooit, na 2 nederlagen de afgelopen wedstrijden. Het weer zat in ieder geval niet tegen, het was droog, geen storm, geen wind, kortom (h)eerlijke omstandigheden.

We hadden wat mutaties in het team, dus even wennen aan de opstelling maar we begonnen goed op de helft van de tegenstander, maar dat kan ook altijd gevaar opleveren bij balverlies (Louis van Gaal zou het de omschakeling noemen) en de omschakeling leverde een hoekschop op voor DWO.  Misschien was nog niet iedereen bij de les maar de bal vloog erin en we stonden met 1-0 achter.  Koekje van eigen deeg, want via dezelfde hoekschop variant hadden wij ook gescoord tijdens onze eerste wedstrijd tegen DWO.   Dat had eigenlijk niemand verwacht en dan moet je toch gaan knokken om weer terug te komen. We speelden verder zeer goed samen de 1e helft met name op hun helft maar ook net iets te ver voor hun goal en zij bleven met veel mensen achterin hangen.   De combinaties waren verder prima en DWO kwam niet meer aan de bak, profiteerde wel nog een paar keer van een omschakelings moment maar Vince kwam prima uit zijn doel en redde fantastisch.  Kay speelde uitstekend achterin en kwam steeds gevaarlijk naar voren en Finn verdeelde prima op het middenveld. Bink stuurde links Storm weg die bleef sleuren en rechts Rick, dus dat zag er allemaal goed uit, nu nog de doelpunten.  Die kwamen er niet meer de 1e helft, maar absoluut geen reden voor paniek, als we zo zouden blijven spelen dan zouden die goals echt wel vallen.  Als ADO zijn Haags kwartiertje heeft, dan hebben wij het Nootdorps half uurtje nl. de 2e helft, dan komen we los.  Een verschil met ADO : wij scoren wel !

De 2e helft zetten we gelijk druk naar voren en dat resulteerde in een schot op de …jaja … de lat.  De rubriek ‘latje trap’ kan weer gevuld worden.  Willen jullie raden wie de schutter was ?   Inderdaad, Finn deed het weer, maar vandaag had hij iets speciaals voor ons in petto.  Wellicht omdat hij er vorige week niet bij was, raakte hij dit keer met 1 schot de lat… 2 keer ! De paal stuiterde op de lat, sprong omhoog, viel weer omlaag (dat is meestal) en kwam toen weer op de lat terecht, viel daarna in het veld maar in de chaos konden we helaas niet scoren.

In deze 2e helft mocht ook Jelle weer opdraven – iets met z’n vader en de wekker (excuses Jelle)  – en hij kon alle opgespaarde energie eruit gooien deze 2e helft.  Dat kwam goed van pas in de volgende aanval. Die aanval begon bij Sjors achterin op rechts die passte naar Finn.  Finn op Joep en Joep weer terug op Finn, die een opening zag en Jelle wegstuurde.  Jelle zette z’n turbo aan en vloog naar de goal en schoot onhoudbaar in 1-1.  Nu waren we los.  Jelle had nog wel wat energie over en sprintte bij een volgende aanval rechts de hoek in en gaf voor op Bink, die schoot in, bal werd gered en het leek erop of de scheidsrechter had gefloten, er was even verwarring, maar voor de zekerheid schoot Bink toch nog een keertje en toen ging de bal er wel in en telde ook 2-1.

Toen werd het tijd voor een serietje hoekschoppen.  Vanaf links genomen door Finn, lange bal vloog recht op het hoofd van Joep, die al aan het bedenken was hoe hij zou gaan juichen, toen plotseling Bink er voor opdook (jammer dat Bink geen ogen op de rug heeft) en de bal voor Joep weg en naast kopte.  Maar niet getreurd, Joep ging op herhaling en kreeg alsnog zijn verdiende goal door de volgende hoekschop er wel gewoon in te knikken 3-1.
We kregen ook nog een vrije trap randje 16 meter nadat Jelle onderuit werd gehaald op een ideale plek voor Collin.  Maar het kan niet altijd feest zijn, het schot van Collin werd deze keer gered door de DWO keeper.
Daarna werd het toch nog een beetje spannend doordat DWO meer ging aanzetten en een paar keer gevaarlijk dichtbij kwam.  Maar een paar minuten voor tijd gooiden we de wedstrijd echt op slot, nu door een omschakeling van onze kant.  Bij een snelle uitbraak van Kay stuurde hij Jelle weg op links en Rick kruiste mooi achterlangs en sloop naar het midden.  Jelle zag Rick vrij staan, passte en langs de kant feliciteerden we al mekaar, kat in het bakkie, als Rick vrij voor de keeper komt, altijd doelpunt….nee, de keeper redt…maar …laat de bal ook weer los, gelukkig was Rick goed doorgelopen om de rebound er alsnog in te tikken 4-1.  Mooie uitslag en en als we met een schuin oog naar de ranglijst kijken is nog alles mogelijk.  Nog 1 keer bekeren dit jaar (nee, niet be-keren dat doen we in de kerk)  en dan op naar de kerstkalkoen en de oliebollen.

Man of the match:  vorige week hadden we storm en nul punten en deze week hadden we Storm en 3 punten.  Storm speelde vandaag uitstekend op links en op rechts, rende en sleurde als vanouds en niet bang om de actie te maken.  Die Storm hebben we heel even gemist maar nu was je weer helemaal terug.  Dat belooft veel voor het nieuwe jaar.  Storm proficiat en ga zo door !