F3 goed uit de winterstop

DWO F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

23 januari 2016 10:00

Het was een zware periode…donkere dagen….veel regen en mist die het humeur meesleepte tot onder het vriespunt. Het chagrijn werd veroorzaakt door het gebrek aan voetbalwedstrijden tijdens die veel te lange winterstop. En dan heb ik nog niet eens gevraagd hoe de kinderen zich gevoeld hadden….

Zaterdag mochten ze weer, uit bij DWO! Deze tegenstander kenden wij al nadat wij eerder thuis met 8-0 gewonnen hadden. Met vertrouwen en waakzaamheid ging de F3 de wedstrijd in met de woorden van Adriaan nog vers in het geheugen: Deze moeten we winnen jongens! De eerste paar minuten was het weer wennen om een wedstrijd te spelen en het spel ging heen en weer. De nummer tien van de tegenpartij liet zien goed te kunnen voetballen en was af en toe gevaarlijk. Gelukkig stond onze verdediging, met Femke, Manuel en Milan, alweer als een huis. Voorin liet Soufiane zien goed uit de winterstop te zijn gekomen. Hij veroverde de bal, ging twee man voorbij en, in plaats van zelf uit te halen, passte hij de bal naar Luca die zijn schot gestopt zag worden door de keeper. Dennis speelde erg goed aan de linkerkant en kwam alleen voor de keeper te staan die ook hier weer een redding bracht. Nadat Jasper vervolgens net naast schoot was het dan zo ver: Jasper veroverde de bal met een goed getimede sliding, gaf de bal goed aan Kevin die de niet te missen kans vervolgens goed afrondde… 0-1!

Nog voor rust werd het 0-2. Kevin was nu de aangever en Jasper de afmaker met een nonchalant tikje langs de keeper. Ook de aanwezige ouders stonden te genieten, van het spel natuurlijk, maar ook van de mobiele catering langs het veld!

De tweede helft speelde de F3 richting de trouwe supporters en dat was te merken! Kevin stoomde op aan de rechterkant en net toen wij dachten dat de keeper en verdediger het hem te moeilijk zouden maken, gooide hij er een weergaloze kapbeweging uit en schoot hij de bal hard in het lege goal, 0-3! Daarna werd ook DWO wat gevaarlijker. De Zoetermeerse supporters stonden al te juichen, maar hadden geen rekening gehouden met redder in nood Femke die de bal nog net van de lijn wist te halen. Uit de corner die volgde wist DWO toch nog de 1-3 te maken en dat betekende dat onze helden goed op moesten letten. Zeker toen DWO na een gevaarlijke counter net naast schoot. Het leek wel of Yanick begreep dat er iets moest gebeuren. Hij trapte de bal uit zijn handen ver weg naar Kevin, die de bal goed in één keer verlengde naar rechtsbuiten Jasper. Hij nam de bal goed mee, gaf de bal voor op Luca die rustig aannam en de bal met een droge knal langs de keeper schoot… 1-4! Hierna leek de tegenstander even verslagen en voor Milan was dit het teken om regelmatig mee op te stomen. Uit een hoge voorzet van hem nam Kevin de bal in één keer op zijn pantoffel, mooie actie maar net naast. Gelukkig was Milan zijn verdedigende taken niet vergeten en haalde hij nog even een bal van de lijn waarna hij het niet kon laten om op zoek te gaan naar zijn goaltje. Die kwam er na een goede pass van Jasper. Met een verbeten blik liet hij de keeper kansloos op zijn harde pegel en bepaalde hij de eindstand op 1-5. Oh ja, dit wilde hij nog even vieren met een zelf verzonnen juichdansje, erg goed ingestudeerd. Iedereen was blij dat er weer een wedstrijd kon worden gespeeld en dat deze overtuigend gewonnen was. Volgende week weer naar Zoetermeer voor een wedstrijd tegen DSO en als de gele sterren uit Nootdorp weer zo tekeer gaan dan nemen wij daar gewoon weer alle punten mee!

24-1-2016

Razende reporter D