SV NOOTDORP E2 - BLAUW ZWART E3 – WE ARE BACK ! MOOIE 5-2 Zege

Blauw-Zwart E2

E-pupillen zaterdag, E2, 3e klasse 05

23 januari 2016 8:30

De beer is uit zijn winterslaap! Na de verdiende kerstrust, het oliebollentoernooi en het leuke winnende trainingspotje tegen de E3 (met de mooiste treffer ooit van Sem) was voor de E2 ook de competitie weer begonnen. Al op de training werd duidelijk dat in 2016 weer uit een ander vaatje wordt getapt. De beuk gaat erin. En gelukkig zie je dan ook al snel dat de jongens van de E2 goed kunnen voetballen, zeker als ze als één team spelen. Ging de inzet en de vechtlust vorige week tegen RKAVV al prima, wat leidde tot een mooi gelijkspel (3-3). Echter er had meer ingezeten als het samenspel, makkelijk voetballen (zoals Gerard dat noemt), beter was. Maar dat was toen, en nu is nu en gisteren was de Blauw Zwart E2 de tegenstander.

Over de tegenstander gaan wij niet te veel zeggen, al hadden de moeders langs de lijn met name oog voor de leider. Niet omdat hij op George Clooney leek, maar op wollen UGGS liep. Een man op Uggs, kan dat wel? Ik laat het antwoord in het midden, omdat de E2 verdomd goed aan het voetballen was. En ja, ze stonden er vanaf het begin en dicteerden vanaf het eerste minuut de wedstrijd. Wessel speelde de hele wedstrijd top achterin, vanaf minuut 1-50, dekte goed door, prima rugdekking en bouwde goed op. Wij kregen kans op kans en dan is het natuurlijk balen, als je toch 0-1 achter komt. Maar het was duidelijk dat de jongens ze niet zouden laten ontglippen en dat was ook precies wat Gerard in de rust aangaf – blijf voetballen, wij zijn  veel beter, de doelpunten komen wel. En gelukkig had Gerard gelijk. Al snel schoot Taeke een vrije trap er mooi in 1-1. Helaas hadden niet alle moeders vanwege de slepende Uggs-discussie dit doelpunt gezien. Wij blijven aanvallen en scherp verdedigen. Sjors speelde prima achterin, hoe hij soms de ballen tegenhoudt, wegschiet kan alleen een illusionist uitleggen. Het lijkt mindf*ck af en toe wel. Daarnaast was ook het geheime wapen van Sjors (de afstandspoeier) weer aardig scherp. Maar helaas een snelle uitbraak leidde toch weer tot de 1-2, waar Max niets aan kon doen. Eerlijk is eerlijk, wat een prachtige lob. Max speelde weer een puike wedstrijd. Gelukkig rechten de mannen van de E2 snel hun rug en begonnen de beste 15 minuten van de competitie. Sven en Lucas kwamen vanuit achter goed op en wisten de voorhoede vaak goed te bereiken. Mex en Sem gingen hun mannetjes steeds makkelijker voorbij en gaven prima voorzetten. Karel was dichtbij een paar doelpunten en zorgde voor meer onrust in de achterhoede van de tegenstander. U leest het al, er werd weer prima samengespeeld. En toen gebeurde het meeste PURE wat je kan voorstellen. Puurder dan Zwitserse chocola of de best geslepen diamant  – de pure hattrick in zijn uiterste pure vorm. TOMMY, TOMMY, TOMMY en kabang 4-2 voor. De buit was binnen. Taeke als spits wist Tommy 2x prima te vinden en die liet het net mooi bollen. Vlak na deze hattrick, vond Taeke niet Tommy op links maar Sem op rechts die ook niet nadacht, maar deed waar Sem heel goed in is, op doel schieten en dat leidde tot de 5-2 eindstand.

Wij hebben weer echt genoten, en complimenten aan de trainers  en de jongens dat we duidelijk weer op de goede weg zijn. Forum kan zijn borst nat maken voor volgende week. E2 blijf goed samenspelen, dan zijn jullie niet te kloppen.

Dames, Dames, Dames kom, de penalties zijn al genomen, ze zitten al in de kleedkamer, ik weet ook niet waarom hij UGGS draagt, laat het rusten en misschien volgende keer iets meer op het veld letten inmiddels staat de E1 al te voetballen!