F1 strijdend tot de laatste minuut

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

23 januari 2016 9:45

> x 0

Na een weekje winters weer, is het nu droog en zo waar ook een lekker zonnetje! Neem daarbij een mooie starttijd (9.45 werd er afgefloten) en de ouders en andere fans zijn tevreden. Vandaag zonder onze vrouw Daimy, die met koorts thuis is gebleven. Gaan de mannen het redden zonder “hun” vrouw? Net voor kerst was het een spannende wedstrijd en wisten de mannen en vrouw de wedstrijd net aan te winnen van Capelle.

Vol goede moed werd er afgetrapt door SV. Meteen een aanval richting het doel van Capelle. Capelle onderschept en heel sneaky (of slim…) stond het spitsje van Capelle achter onze verdediging. Davie kon hem niet meer bijhalen en binnen 2 minuten lag de 1-0 voor Capelle er in. Enigszins onthutst werd er verder gespeeld. Het spitsje bleef zich slim achter onze verdediging zetten, totdat Dani de opdracht kreeg om bij het mannetje te blijven. Ondertussen werd er door onze mannen goed opgebouwd en werd er een hoekschop uitgesleept. Het opbouwen bleef doorgaan: Finn naar Isaac, die door naar Brent die hem vervolgens mooi bij Lucas legt en net over schiet. Goede poging!

Capelle met een iets te harde terugspeelbal die hun keeper maar net kon houden….. We telden het doelpunt al bijna. De SV-ertjes bleven druk zetten. Davie van afstand richting het doel en Finn die er bijna bij kon. Capelle meteen in de tegen aanval, maar de spits schoot (gelukkig) ook over. Nu de mannen weer van SV de andere kant op. Lucas tot twee keer toe over het doel. We spelen nog in de F Lucas, dus de goaltjes zijn nog klein!  Snel daarna komt Souf goed door, maar schiet net voor langs. Wel een corner en weer net naast. Je zou denken dat de bal er nu toch eens in mag…. En daar gaat Capelle weer…. Gelukkig hebben we ook Tim nog in het doel en die stopt de bal prima. Nu SV weer richting het doel van Capelle. Brent met een schot op de keeper, die hem los laat en er weer naartoe duikt en Souf die er snel bij is en de bal in de goal schiet. Kids en kant aan het juichen. Maaaarrrrr….. het doelpunt wordt afgekeurd! Volgens de scheids had de keeper de bal weer vast en schopte Souf de bal uit zijn handen ?!@# nu ja, je kan je er boos over maken, wat we natuurlijk allemaal wel deden, maar de scheids bepaalt. Nog steeds 1-0 dus.

We gaan gewoon weer door. Daarna ook weer voldoende nieuwe kansen voor de mannen. Beetje gepruttel bij het doel van Capelle; net niet voldoende vaart. Het spel gaat continu heen en weer en nu heeft Capelle weer een hoekschop. Een hele mooie hoekschop en een Capelle spelertje krijgt hem goed voor zijn voeten en schiet hem er zo in. Kansloos voor Tim: 2-0. De mannen geven niet op en Finn geeft een voorzet aan Lucas, maar net iets te diep. Tijd voor wat limonade!

Na 10 minuten pauze, zo gaat dat in het Rotterdamse, gaat het spel weer verder. Meteen weer opbouwen en in de aanval. Capelle gaat er ook stevig in en ze weten de bal weer te veroveren. Dan gebeurt er iets geks achterin en ineens ligt de bal in de SV goal: 3-0. Jammer. Nu wel de kunst om de koppies omhoog te houden, want ze spelen echt niet slecht! Ze blijven allemaal vechten als leeuwen. Isaac continu op de bal en de bal veroverend, Brent op het middenveld in zijn sas, Davie en Dani achterin continu aan de bak. Souf klaar om te ontsnappen. Tja en ze krijgen ook echt wel behoorlijk wat kansen; alleen de bal wil er gewoon niet in. Weer een mooie opbouw: Finn door naar Souf en die legt hem voor de voeten van Lucas. Joehoe, hij schiet de bal er nu rustig in: 3-1. Kom op mannen, nu door gaan! En een bal op de paal van Finn, echt jammer. Isaac nu ook meegeholpen in de verdediging en SV weer in de aanval en naast. Nu wat onhandig terugspelen van de mannen naar Tim en de spits van Capelle weet daar goed gebruik van te maken en speelt Tim uit: 4-1. Nog 5 minuten om 3 goals te maken….. lijkt een onhaalbare kaart. De mannen blijven wel spelen en opbouwen. Finn naar Souf, die Isaac weet te vinden en hem in Brent zijn voeten speelt. Brent maakt hem netjes af: 4-2. Ze blijven er in geloven. Nog een paar pogingen van de mannen door schoten vanuit achteren van Dani, maar het mocht niet meer.

De mannen hebben echt hun best gedaan en mooie acties gemaakt. Het ging de hele wedstrijd over en weer. Capelle was dit keer wat efficiënter in de kansen afmaken. Stuk minder kansen dan SV, maar meer doelpunten…… Waar zouden ze deze week op gaan trainen? En ehhh, ze hebben het niet zonder hun vrouw gered deze keer.

Daimy, beterschap en rust lekker uit, dan ben je er volgende week weer bij! De jongens kunnen gewoon niet zonder je…