Kan F3 in revanche tegen de koploper?

DSVP F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

12 december 2015 9:45

12 december 2015, SV Nootdorp F3 – DSVP F3

Lees verder om deze topper zelf te ervaren!

“It giet oan!”, oftewel “het gaat door”. “Gelukkig” zei Kevin, want na alle regen en soppende velden had t ook zo afgelast kunnen zijn. Met droog weer en een waterig zonnetje kon dit zo onze dag worden! En we hadden nog wat goed te maken na de 3-0 nederlaag uit tegen DSVP. Het team stond geconcentreerd klaar voor een potje voetbal tegen het fysiek sterke DSVP F3, of zoals één van onze razende reporters ze eerder noemden, ‘de reuzen uit Pijnacker’. Soufiane was dit keer afwezig, gelukkig kon Zico uit de F2 voor hem invallen, “dank je wel Zico!”

Na de gebruikelijke yell kon de wedstrijd beginnen. Dat beide teams wilden winnen was goed te merken. Na het startsein ging het gelijk over en weer met goed verdedigend en aanvallend spel. Iedereen moest aan de bak! Zoals leider Richard zei, “het golft heen en weer”. Aan de zijlijn klonken er soms wat kreten die normaliter van een zeehond komen. Het was onze trainer Adriaan dia vandaag wat ‘minder’ bij stem was en we moesten helpen bij het aanmoedigen en het roepen van aanwijzingen. Vanuit het spel kwamen er aan beide kanten kansen. Waar Milan weer super bezig was als laatste man en stond als een blok met Manuel en Dennis was Femke aan de rechterkant op het middenveld lekker bezig met  combinaties en zag een schot geblokt worden. Luca had nog een schotkans die net gehouden kon worden door de keeper van DSVP, die erg goed stond te keepen en veel kansen heeft tegen gehouden. Kevin en Zico in de aanval deden er van alles aan de sterke verdediging van DSVP te passeren, maar die stond ook als huis. Zico speelde goed mee met ons team.

Aan onze kant had keeper Yanick mooie acties. Een geweldige redding door eerst met zijn hand en direct met de voet de bal weg te schoppen, een vangbal in één keer en een mooie duik naar een schot die net naast ging “mooi acties!”. Helaas kon DSVP toch een keer door onze verdediging heen breken en scoorde alleen voor de keeper de 0-1. Niet getreurd, gewoon blijven voetballen en geloven! Met combinaties tussen Jasper, Femke en Milan creëerden we kansen en volop corners. Vlak voor rust nam Dennis nog een mooie corner die net in de handen van de keeper belandde. Een goal aan onze kant zat er aan te komen, zeker weten!

De tweede helft ging van start waarbij wij goed druk uitoefenden op DSVP. Dit creëerde kansen aan onze kant. Kevin in de spits had een mooie actie met Luca die het net niet kon afmaken. Daarna een kans van Jasper die weer werd tegengehouden door de goed keepende keeper. Gelijk daarna weer kansen met combinaties tussen Jasper en Kevin met schoten van beide mannetjes en Milan die flink druk uitoefende en aanvallen opbouwde. De keeper van DSVP had t er druk mee, een goal zat er aan te komen… En ja hoor, Jasper kreeg de bal, dribbelde vooruit en passte naar Kevin. Kevin nam de bal aan en schoot de bal hard in de hoek, keeper was kansloos! 1-1.

Het team proefde dat er meer in zat en ging ook zo voetballen. Met Dennis, die de hele wedstrijd al lekker fel aan het voetballen was en Manuel goed storend, stond onze verdediging als een huis. DSVP was moedeloos aan t worden….

Uit een aanval creëerden we weer één van de vele corners.  En toen…., Milan plaatste een corner netjes op Kevin die de bal in één keer op de voet nam en in de hoek plaatste, keeper weer kansloos. 2-1! Yes! De grond stond te schudden door de juichende vaders en moeders aan de kant. En nóg was het team niet klaar. Jasper en Kevin gingen door met combineren, Jas weer goed bezig in het uitspelen van zijn tegenstander en een hard schot van Kevin werd nog gehouden door de keeper.

Het eindsignaal, 2-1 gewonnen van DSVP. Het team was super blij en juichten samen, Kevin schoot de bal hoog in de lucht. Wat een triomf! Iedereen heeft hard gewerkt en verdiend gewonnen! TROTS!

Nootdorp 12 december 2015, razende reporter R.