F1 herstelt zich goed tegen Nieuwerkerk

Nieuwerkerk F2

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

12 december 2015 9:45

Een lekker fris ochtendje en ook nog droog! Leggings, thermokleding en handschoenen komen langzamerhand uit de kast. Vandaag geen kunstgras voor de F1. De E teams mogen nu eens lekker op het kunstgras. Betekent wel dat de mannen en vrouw van de F1 aan de bak mogen, want op gras vinden ze het wat lastiger spelen. Stuitert die bal opeens overal naar toe behalve waar jij hem verwachtte! Aan de andere kant dus ook wel weer goed om daar zo nu en dan wel op te spelen! Vandaag voor het eerst een scheidsrechter van de net opgeleide jeugd. Top dat die jongens nu zo aan het fluiten slaan! Hadden we natuurlijk wel een paar teleurgestelde vaders die het ook graag doen, maar goed de ontwikkeling van jeugdscheidsen is ook belangrijk en steunen we natuurlijk graag als F1.

Vanuit de F3 van vorig seizoen herinnerde dit veld ons aan talloze kansen op de goals door onze kanjers (17 januari 2015 tegen Velo), overheersing op het veld door F3 en een (onterecht) verlies met 2-3 als eindresultaat….. Vandaag kwam er zo’n moment dat de oud F3 supporters terugdachten aan die ene dag….. in januari….. niet weer….

F1 startte en binnen 1 minuut lag daar al een bal in de netten van de tegenstander. Lucas schoot strak langs de keeper van Nieuwerkerk: 1-0. Lekker begin hoor. Fans ook meteen wakker! Isaac wist vervolgens ook te ontsnappen met als resultaat een corner. Dani nam de corner en Isaac (of was het toch een verdediger van Nieuwerkerk die hem er in kopte?) kreeg het doelpunt op zijn naam: 0-2. En dat in 2 minuten tijd….  Waar gaat dat heen? Een paar weken geleden resulteerde het in een 1-10 overwinning voor onze jongens en meisje.

De jongens van Nieuwerkerk moesten gedacht hebben “dat laten we ons geen 2de keer overkomen”, want na 5 minuten spelen schoten ze op de lat. Snel daarna wisten ze goed gebruik te maken van een foutje in de verdediging bij de geel zwarte tornado’s en scoorde Nieuwerkerk met een mooi schot de 2-1. Tim kon er bijna nog bij; helaas net niet. Tja, en toen kwamen er de nodige kansen voor SV: Lucas richting de goal, Isaac in de aanval, Daimy op de paal. En wie scoort er vervolgens? Jawel, Nieuwerkerk: 2-2. 17 januari 2015…………. Nee, niet weer…..

Inmiddels stond de keeper van Nieuwerkerk wel erg ver vanuit zijn goal. Zouden de kids dat door hebben? Ja, de opleetende Dani zag het. Na een kwartier spelen trapte Dani vanuit achteren de bal heel ver naar voren. Souf die dit zag gebeuren, schoot naar voren en nam de bal mee en legde de bal cool in het goal: 3-2. Dat is lekker! En daar gingen de mannen en dame weer: Brent met een goed schot op de goal, helaas de keeper stond in de weg; corner van SV bijna het doel in; nog een corner en nog een corner….. en een uitbraak van Nieuwerkerk, die de bal net naast schoten. Toch best wel billenknijpen aan de kant.

Rust en 3-2. Pep talk, doorpak talk en limo.

Na de rust trapten Isaac en Souf af. Onze kids speelden overigens de hele wedstrijd al wel goed over en wisten elkaar ook best goed te bereiken. De bal stuiterde af en toe wat onhandig weg, maar over het algemeen zag het er goed uit. Stukken beter dan 2 weken geleden, dus ze lijken zich goed herpakt te hebben. Isaac nu met een mooie pass naar Finn die goed kijkt en een assist op maat neerlegt voor de voeten van Soufian, die de bal easy in het doel neerlegt: 4-2. En daar gingen de mannen (vrouwe stond even wissel) weer: Finn net voor langs, Lucas bijna er in, Finn net naast, hé voor de verandering een corner voor SV…. Lucas net voor langs. En Nieuwerkerk met een uitbraak. Gelukkig is daar onze links back Davie die de aanval weet te blokken!

Dani veroverde de bal weer terug, zet hem mooi door naar Finn, die hem vervolgens lekker naar Isaac doorpasst en Isaac door naar Lucas. Lucas voor de goal = boem en in dit geval tussen de palen: 5-2. Nieuwerkerk nu weer een keer richting Tim en naast de goal. SV weer opbouwend en na 2 vrije trappen, genomen door Brent, kopt de kleinste man van het veld de 6-2 binnen. Wat een lekker balletje Brent en Souf!

Aj, na een aanval van Nieuwerkerk een misverstandje tussen Davie en Tim en daar rolt het balletje met een klein tikkie van een spelertje van Nieuwerkerk zo de doellijn over…. 6-3. Tja, ook dat kan gebeuren in het heetst van de strijd. Aftrap van SV-ertjes, kop omhoog en weer door. Een verkeerde uitgooi van de keeper van Nieuwerkerk zorgt voor een geweldige kans voor Finn. De keeper stompt de bal nog net weg, maar dan staat daar spitsje Soufian die de bal er dan maar in tikt: 7-3. Nog wat kansjes: Finn op de lat en in de rebound Isaac op de paal. Het mag gewoon niet! Davie in de verdediging weer netjes een bal weggekopt (dat kan hij goed hoor, koppen!). Daimy die de bal oppakt, naar Souf doorspeelt en die net ietsje te hard door naar Finn….. niet meer in te halen die bal.

Een leuke wedstrijd om te zien, met spannende momenten, tig kansen voor de jongens en meid, heel veel corners, verschillende verdedigings kopballetjes door Davie, Finn vanuit stand een panna bij de tegenstander (dit moest van de mannen in het verslag genoemd worden…), stuiterende balletjes en heel goed samenspel. Soms billenknijpen aan de kant en vooral genieten van het spel.

De scheids deed het goed, floot goed en netjes. Bedankt scheids! Alleen kwam ik zelf niet tot de 8-3, tenzij al die kansen, paal- en latballen samen 1 doelpunt zijn…… of ik heb ergens een doelpuntje gemist met al die app’s intikken……