Leidschenveen D1 - SV Nootdorp D1 2 - 11

Leidschenveen D1

D-pupillen, D1, Groep 2 02

19 december 2015 10:15

Wat is het verschil tussen Real Madrid en SV Nootdorp D1 ? Real Madrid wint maar met 10 doelpunten….  Ja zo bijzonder was het afgelopen zaterdag. Laten we maar gelijk beginnen met de wedstrijd, een bekerwedstrijd en ook nog uit, dan kan het altijd spoken.  Vaak genoeg wordt dan het sterker geachte team met een nederlaag naar huis gestuurd.  Maar daar was in ons geval geen sprake van.  Iedereen was heel erg gemotiveerd en al in de 1e minuut slalomde Jelle langs een paar tegenstanders en schoot de 1-0 in de touwen.  Dat ging heel erg  snel.  Dit verslag wordt dan ook voornamelijk een opsomming van de goals.  De 2-0 viel ook al snel na een goede aanval en heel mooi van rechts in de linkerhoek afgerond door Storm. De 3-0 was weer een goaltje voor Jelle en de 4-0 viel nadat Finn een vrije trap nam op randje 16 meter en via de muur in de goal belandde.  Maar ook Leidschenveen pikte een doelpuntje mee en scoorde zowaar de 1-4.  We gingen rustten en hoewel het een goede ruststand was speelden we nog niet echt heel efficiënt.  Prima voetbal tot aan de 16 meter en daar werd vaak te lang gewacht met passen of schieten.  We wilden er in ieder geval nog 4 erbij en bij de 10 mocht ook Vince mee naar voren en dus meer schieten in de 2e helft.  Kay had dat goed begrepen en poeierde de 1-5 van 16 meter er gelijk in na de rust. Volgens mij viel toen de 2-5 en eerlijk is eerlijk een prachtige aanval van Leidschenveen.  Een fiks duel werd gewonnen door de tegenstander mooie voorzet en direct in de touwen, Vince was kansloos.

Maar de honger was nog lang niet gestild, nu was het de beurt aan Thijn om te scoren, we walsten langzaam over de tegenstander heen.  Stuk voor stuk – ik kan nu iedereen opnoemen – was sterker dan de tegenstander. Na weer een aanval die door Finn werd ingeschoten maar door de keeper net nog werd tegengehouden, stond daar Rick iets verder – ik zou bijna een echte Rick goal zeggen – die mee was geslopen en helemaal vrij kon intikken.  Storm had er ook nog zin in en scoorde zijn 2e van de dag.  Iedereen had er wel twee kunnen maken, maar toch gaat de bal er dan net niet altijd in.  We bleven even hangen op de 8 en Vince werd langzaam al ongeduldig, stond de popelen op de helft om mee naar voren te gaan.  Plotseling een droog schot van Jelle en die rolde net zo droog in de hoek, hehe eindelijk de 9.

Joep had ook al een aantal kansjes gehad en deze keer lukte het, de 10 was gevallen.  Met nog ongeveer 1,5 minuut te spelen speerde Vince eindelijk naar voren (wie rende eigenlijk niet naar voren ?.  Alleen Miquel bleef een beetje achter, de rest stond in de 16 meter.  Het werd een corner en die kwam zowaar bij Vince en dat schot leek er ook nog in te gaan, maar werd gestuit door een tegenstander en weer corner. Nu kwam de bal op het hoofd van Jelle die in de hoek kopte, maar die werd door een verdediger met de hand uit het doel geslagen, maar ja er stond altijd nog wel een gele trui ergens en het was Thijn die het laatste tikje mocht geven voor zijn tweede en de  2-11 stond op het scorebord.  Toen vond ook de scheidsrechter het welletjes.  Wat een toppers !

Dat brengt me gelijk op het ‘jaaroverzicht’.  Bij het einde van het jaar horen lijstjes dus ook voor ons team.  Daar gaan we (met dank aan deze wedstrijd, goed voor de statistieken).

• Totaal aantal wedstrijden gespeeld  beker en competitie:  14 (9 GW, 2 GL, 3 VL)
  • Aantal punten: 28 (gem. 2 per wedstrijd)
  • Aantal doelpunten voor : 51 (gem. 3,64 per wedstrijd)
  • Aantal doelpunten tegen : 28 (gem. 2 per wedstrijd)
  • Totaal aantal doelpunten voor 1e helft : 18
  • Totaal aantal doelpunten voor 2e helft: 33 (Nootdorps half uurtje)
  • Aantal doelpunten tegen 1e en 2e helft bijna gelijk : 13 om 15

Totaal aantal spelers gescoord :  11 spelers (inclusief 2 D2 spelers)

• Aantal wedstrijden achter na 1e  helft en toch gewonnen: 2
  • Aantal wedstrijden gelijk na 1e helft en toch gewonnen: 3
  • Aantal wedstrijden voor na 1e helft en toch verloren : 1
  • Aantal wedstrijden voor na 1e helft en gewonnen : 5
  • Aantal keren de nul gehouden: 2
  • Grootste overwinning : 11 – 2
  • Grootste nederlaag : 4 – 6
  • Vaakst voorkomende eindstand : 3-2

Even een nog een paar leuke nutteloze cijfertjes (dat zijn ze toch allemaal ?)

• Totaal aantal doelpunten voor - laatste 3 2de helften : 15 doelpunten !
  • Totaal aantal doelpunten voor -  1e helft voorlaatste wedstrijd en 2 voorgaande 1e  helften: 0 doelpunten !

Om met de statistieken te eindigen :

Ik wens jullie fijne (2) kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar (1 dag) en een sportief en gezond 2016 (366 dagen).

Rest mij nog de speler(s) van het jaar te noemen (ook dat hoort bij deze tijd van het jaar). Na lang beraad heeft een deskundige jury de volgende speler(s) uitgeroepen tot speler van het jaar:

Vince – Sjors – Thijn – Lars – Collin – Joep – Miguel – Finn - Kay – Jip – Storm – Jelle – Rick

Jullie hebben het allemaal verdiend, proficiat !