In gesprek met: Shwendell Cijntje

29 november 2022 12:00

Niels van der Deijl

Afgelopen week hebben wij gesproken met Shwendell Cijntje, de nieuwe aanvaller van SV Nootdorp. Hij is deze zomer overgekomen van Te Werve en is sterk aan het seizoen begonnen. Leer hem in dit interview beter kennen.

Hi Shwendell, zou je jezelf willen voorstellen?

Ja, ik ben Shwendell Cijntje, 23 jaar oud en dit is mijn eerste jaar bij SV Nootdorp. Ik kom uit Den Haag en ik ben opgegroeid in de Schilderswijk.

Oké, hoe ben je bij SV Nootdorp terecht gekomen?

Mo Ouarraki had contact met de trainer van SV Nootdorp en die heeft gevraagd of ze nog een speler nodig hadden, dat was wel het geval. Toen wilde ze gaan kijken hoe ik als speler was en wat mijn kwaliteiten waren. Yannick Blom is toen een wedstrijd komen kijken tegen UVS. Dat was destijds de koploper in de Tweede Klasse. En na die wedstrijd kreeg ik een belletje dat ik het jaar erop naar Nootdorp kon komen.

Wat trok je dan direct aan bij SV Nootdorp?

Ik ken ook jongens die hier al voetballen of in de afgelopen seizoenen gevoetbald hebben. En van hun heb ik veel verhalen gehoord, dat alles hier goed geregeld is, de sfeer leuk is en er altijd publiek langs de lijn staat. Dan is de keuze makkelijk te maken.

Nu ben ik wel benieuwd, welke oud-spelers hebben veel verhalen verteld?

Dat zijn Aimen Said, AJ Mercera en Ethienne Ortela die nu naar Zwaluwen is gegaan. Die hebben wel veel verteld.

Leuk dat ze enthousiast waren! En waar heb je tot nu toe gevoetbald?

Ik heb gespeeld bij VCS, SVV Scheveningen, Quick, RKAVV, Te Werve en een club in Zweden, Prespa Birlik. En dan nu bij Nootdorp.

Oké en wat zijn je doelen dit jaar bij de club?

Mijn enige doel is om te promoveren, of ten minste en periode te halen en daarmee te promoveren. Dat is hier wel mijn hoofddoel.

Wat vind je van de spelersgroep die er nu is?

Ik vind de groep wel erg gezellig, ze hebben mij goed opgevangen vanaf dag één. Ik heb gelijk een klik gekregen en kan met iedereen goed opschieten. Iedereen is ook eerlijk tegen elkaar en daar hou ik wel van.

Vind je dat aspect ook belangrijk als je voor een club kiest?

Ja dat vind ik zeker belangrijk. Want vorige seizoen speelde ik bij een club waar je ging trainen en direct naar huis ging. Of je speelde een wedstrijd en je ging gelijk weer weg. Voor de rest was daar geen groepsverband of iets.

Logisch dat is zeker belangrijk. En wat is tot nu toe je mooiste prestatie in het voetbal?

Ik denk dat ik naar het buitenland, naar Zweden, ben gegaan. Dat was een profclub op het vierde niveau. Daar heb ik toen vier maanden gezeten en toen brak Corona uit dus ben ik terug gegaan naar Nederland. Daarna ben ik niet meer teruggegaan naar Zweden.

Oké. Heb je in je jeugd ook nog een favoriete speler gehad waarvan je geleerd hebt?

Ik heb wel altijd opgekeken naar Ronaldinho. Ik denk dat er niemand is met een betere techniek dan hij. Nu misschien Neymar maar destijds niemand.

Snap ik!
Leuk je beter te leren kennen met dit interview en bedankt voor je tijd!