En dat is nummer twee!

DSVP E2

E-pupillen zaterdag, E3, 4e klasse 06

7 november 2015 9:45

Voor de tweede competitiewedstrijd van het seizoen verzamelen we om 08.45 uur in de kantine van sv. Dat wil zeggen: een aantal van ons. De meerderheid kiest er deze keer voor om direct naar de DSVP te rijden. Ik begrijp dat dat praktisch is. Bovendien scheelt het tijd. En tijd is kostbaar, zeker op vroege zaterdagochtenden. Maar toch hoop ik, dat we er geen gewoonte van maken. Samen uit, samen thuis.

En na deze belerende woorden: WE HEBBEN 6 PUNTEN!! En dat allemaal dankzij een prima wedstrijd van onze helden. En op de spannende eerste tien seconden na (het snelste bijna-tegengoal ever): van begin tot eind domineren we de wedstrijd.

Met name op het middenveld zijn we oppermachtig. Je ziet dat de trainingen echt vruchten afwerpen. Er wordt mooi gecombineerd. Vooral Mika weet zijn broer goed te vinden. Maar ook de verdediging is solide en zelfverzekerd. Niels tolereert geen enkele bal voor eigen doelgebied. Hij stofzuigt alle ballen netjes weg voor de voeten van de tegenstander. En Viggo durft regelmatig vóór zijn man te verdedigen ("ik haal hem toch wel in").

Dankzij een aantal goede reddingen houdt Milan zijn goal schoon en via Yonah, Kaj, Ian en Bo (pracht goal; moeilijke hoek) staat het halverwege de wedstrijd 0-4. Geen vuiltje aan de lucht!

Maar al vroeg in de tweede helft krijgen we dan toch een tegengoal te verwerken. Jammer! Nou ja, kan gebeuren. En gelukkig zorgt Ian al snel voor de 1-5. Maar dan de 2-5. Waarom? Nou ja, kan gebeuren. Tenslotte scoort Viggo voor eigen publiek zijn eerste goal van het seizoen. Eindstand: 2-6. Hulde!

Na de 'overwinnigsslinger' ("Hoi, hoi, hoi, hoi, hoi") en de penalty's gaan we de kleedkamer in voor een welverdiende, warme douche. Dat wordt wel even dringen, want er zijn er maar twee. Negen paar blote billen wachten geduldig af en uiteindelijk verlaten alle spelers fris en fruitig het terrein van DSVP.

Goed werk, mannen! Volgende week thuis tegen Concordia E5. Gezien hun resultaat tegen DSVP (vorige week) maken we een goede kans. Maar niets is zeker, natuurlijk...