Mooie pot, maar er zat meer in!

Escamp hsv E1

E-pupillen, E3, Groep 4 01

24 oktober 2015 11:30

Verzamelen om 10.30 uur in de kantine van sv. Normaal gonst het rond die tijd van de mensen. Maar dit keer kan je er een kanon afschieten. Ook de velden liggen er nagenoeg verlaten bij. Typisch zo'n zaterdag waarop alleen inhaalwedstrijden en oefenpotjes op het programma staan. Zo ook voor de E3: uit tegen Escamp E1. En hoewel de uitslag onze positie in het bekerklassement niet meer kan beïnvloeden, gaat de wedstrijd nog wel ergens over. Als Escamp wint, klimt ze naar de 2de positie achter Leidschenveen E1. Maar daarvoor zal onze tegenstander nog wel zijn uiterste best moeten doen!

Het is het laatste weekend van de herfstvakantie en helaas is ons team om die rede niet helemaal compleet. Mika, Yonah en Marlon genieten nog van de vakantie. Met 6 spelers kunnen we de wedstrijd niet starten, maar gelukkig zijn Karel en Mex uit de E2 bereid om hun eigen oefenwedstrijd te offeren voor onze laatste bekerwedstrijd. Super!

Gelukkig is ook het terrein van Escamp compleet verlaten. Hoe hadden we anders ooit onze auto's kunnen parkeren op hun miniparkeerterrein. We krijgen kleedkamer 6 toegewezen, maar eigenlijk hadden alle spelers met gemak hun privékleedkamer uit kunnen kiezen. Na het strikken van de veters lopen we naar het kunstgrasveld (veld 3). Eerst een goede warming up en daarna geeft de scheidsrechter het startsignaal.

Al snel blijkt, dat we de dip van twee weken geleden tegen ODB E1teboven zijn gekomen: een prima start. En al snel is de 0-1 voor Karel. Prima goal! Ook de verdediging draait weer als vanouds met prima loopwerk van Viggo en Niels. En Ian was oppermachtig en supersterk. Wat een kleine krachtpatser is dat toch. Helaas blijkt dan toch dat Escamp gaatjes in de verdediging weet te vinden. Het wordt 1-1 en daarna zelfs 2-1. Toch een beetje een vertekend beeld van de krachtsverhoudingen. Gelukkig realiseert Bo zich dat ook en hij tekent vlak voor rust voor de 2-2.

Na de limonade past Jeroen de strategie iets aan: onze standaard opstelling voldoet niet tegen Escamp. We dekken onze tegenstander niet optimaal af. Kaj wordt daarom de centrale middenvelder en Niels krijgt de rol van verdedigende middenvelder. Helaas heeft dit in eerste instantie niet het gewenste effect. We komen zelfs 4-2 achter! Maar dan keert toch het tij. Mex doet het prima aan de rechterkant en is goed voor een aantal prima acties. Al gauw maakt Karel de 3-4 en niet veel later zorgt Bo met een beauty (buitenkant voet) voor de gelijkmaker. Nog 5 minuten over. Het zit erin!

Maar... het moet gezegd: Escamp speelt bij vlagen zeer goed voetbal. Zo weet de vrije man op het middenveld een laatste kans op een afstandschot genadeloos te verzilveren: een kanonschot recht op de handen van Milan af. Het schot is zo hard, dat Milan de bal niet weet te keren: 5-4. Uiteindelijk, met eigenlijk nog een hoekschop te gaan, fluit de (prima!) scheidsrechter de wedstrijd af. Jammer, maar het was een mooie pot. Heel spannend en prima gevoetbald.

We bedanken onze invallers en maken ons op voor de eerste competitiewedstrijd tegen DWO E4.