De E3 loopt in op de nummer 2!

DHL E3

E-pupillen, E3, Groep 4 01

26 september 2015 10:30

26 september 2015: een prachtige dag voor een partijtje voetbal! Een belangrijke wedstrijd ook, want bij winst lopen we sowieso in op de nummer 2 van de bekercompetitie. Vandaag spelen namelijk ook de twee koplopers tegen elkaar, dus daar worden zeker punten verloren.

Na een korte, tactische bespreking in de kleedkamer snellen ze zich naar veld 1A (kunstgras) voor de warming up. De voorgaande wedstrijd loopt iets uit, dus het startsignaal van de (jonge) scheidsrechter klinkt 10 minuten later dan gepland. Dat is geen straf, want de zon schijnt uitbundig op deze heerlijke nazomerdag.

De jongens gaan voorzichtig van start. Ze lijken en beetje te moeten wennen aan het spel van DHL, want het loopt aanvankelijk een beetje stroef. Pasjes komen niet altijd aan en we vergeten de ruimte aan de zijkanten te gebruiken. De tegenstander vaart er wel bij en maakt het al gauw spannend op de helft van sv Nootdorp. Maar Milan blijft cool. Hij grijpt meerdere malen prima in en houdt zijn goal schoon.

Na een minuut of 5 begint het beter te draaien en al snel opent Bo de score: 0-1! Prima goal. De rest van de eerste helft domineert sv en na een kwartier staat het al 0-3 na doelpunten van Marlon en Yonah. Na 21 minuten klinkt het rustsignaal (?). De scheidsrechter heeft zich klaarblijkelijk vergist. Hij zou het overigens later weer goedmaken door in de tweede helft ruim 5 minuten langer door te laten spelen.

De jongens komen dorstig van het veld, maar moeten hun limonade helaas delen met enkele wespen. Daarna weer fris aan de start! Nou ja, fris?! De eerste minuten gaan nog wel, maar daarna stort het spel behoorlijk in! We hadden ons eigenlijk al voorbereid op een 0-10 overwinning, maar dat liep dus wel even anders! 10 minuten lang was het spel E3-onwaardig. Hadden ze besloten om het voor het publiek weer een beetje spannend te maken, of zo? Binnen no time is het 2-3 en door een onhandige actie van Milan (kan gebeuren) wordt het zelfs 3-3. Getsie!

De coach heeft de grootste moeite om de jongens weer op het rechte spoor te krijgen. Al was het maar, omdat hij zich als een schorre kip (van de nacht daarvoor...?) verstaanbaar moet maken. En hoe mooi is het dan, als de jongens op eigen kracht de wedstrijd weer naar hun hand zetten! Marlon forceert een doorbraak met een mooie 3-4. Dat was een belangrijke goal. De jongens krijgen vleugels en niet veel later maakt Bo de 3-5 (mooie assist van Yonah!). Vervolgens schakelt Marlon de tegenstander volledig uit door een prachtige aanval en een betoverend doelpunt: 3-6. Vlak voor tijd nog de 3-7 van Bo en dan is het afgelopen. Tenminste volgens mijn horloge, maar de scheidsrechter besluit door te laten spelen. Is goed: maakt Yonah nog even de 3-8. Einde wedstrijd.

Al met al een spannende pot met ups en downs. Naast de doelpuntenmakers hebben ook alle andere spelers/keeper zich van hun beste kant laten zien. Weer genoten van de mannen!