E3 ondanks verlies een prima eerste wedstrijd!

Laakkwart. E3

E-pupillen, E3, Groep 4 01

29 augustus 2015 11:30

We zijn weer begonnen! Na een (veel te) lange zomerstop hebben we eindelijk weer een wedstrijd gespeeld. De eerste wedstrijd van het seizoen, dus het was voor de meeste nog een beetje wennen (vooral voor de leiding van Laakkwartier).

In de kleedkamer hebben we de opstelling doorgenomen en daarna zijn we snel het veld opgegaan voor de warming-up. Al gauw bleek dat Laakkwartier geen scheidsrechter had, dus heeft Ronald zich als vrijwilliger gemeld.

We gingen uitstekend van start en binnen no-time was het 0-2 door twee goals van Bo. Er werd prima overgespeeld en we kwamen goed aan spelen toe. Maar ook Laakkwartier speelde goed en was regelmatig gevaarlijk! En zo kwam het dat we de rust in gingen met een 2-2 gelijkstand.

In de tweede helft is de tactiek iets aangepast aan de 2 spitsen van de tegenstander. Maar dat leidde niet meteen tot betere prestaties. Na de aftrap (met een bal van sv Nootdorp; de bal van Laakkwartier was te hard) kwamen we al snel 2-4 achter. Dat hakte er wel even in. Maar we hielden het hoofd koel en zo kwam het dat Bo en Yonah de score weer rechttrokken: 4-4. Als we daarna de 4-5 gemaakt zouden hebben, hadden we ongetwijfeld de wedstrijd gewonnen. Maar helaas viel de volgende treffer in ons nadeel. Na de 5-4 was er geen houden meer aan en hebben we de wedstrijd uiteindelijk met 7-4 verloren.

Ondanks het verlies hebben de jongens een prima eerste wedstrijd gevoetbald. Nu snel werken aan de conditie en ik ben er van overtuigd dat we een prima seizoen tegemoet gaan.