E3 gaat nu al vooruit!

Leidschenveen E1

E-pupillen, E3, Groep 4 01

5 september 2015 8:30

Ja, het is waar. De E3 heeft ook zijn tweede bekerwedstrijd verloren, helaas. Maar ondanks dat hebben de jongens wederom een geweldige wedstrijd gevoetbald. Geen punten, maar wel een mooie pot!

Leidschenveen heeft een sterk team en ze dwongen ons regelmatig in de verdediging. Maar die verdediging zat dan ook prima in elkaar. Gedurende de hele wedstrijd  hebben Yonah, Niels, Viggo en Ian zich van hun beste kant laten zien. Ze wonnen vrijwel alle duels. Zodoende heeft Milan eigenlijk heel weinig te doen gehad, afgezien van een aantal terugspeelballen en slechts enkele (fraaie) reddingen.

Het eerste (tegen)doelpunt kwam voor de rust. De grootste en sterkste speler van Leidschenveen kreeg op zo'n 15 meter van het goal iets teveel tijd om te schieten. Zijn uithaal belandde - vlak onder de lat - in de goal. Milan is goed, maar niet lang. Hij kon er dan ook net niet bij, helaas. 0-1 achter...

Maar de jongens gingen vol enthousiasme door. De inzet bleef heel goed. Bij de wissel halverwege de tweede helft kwamen Yonah en Niels zwaar ademend het veld af. Ze hadden alles gegeven. Chapeau, jongens!

Ook het middenveld met Mika en Kaj was goed op dreef. Ze lieten van zich horen en waren goed aanspeelbaar voor de verdediging. En in de voorhoede maakte Bo en Marlon het zo nu en dan nog heel spannend. Vooral Bo had een sterke directe tegenstander, maar hij kon 'm hebben. Helaas kregen we uiteindelijk toch nog de twee nul om de oren. En de laatste aanval van Marlon kon helaas niet meer voor de aansluiting zorgen.

Maar al met al was het een prima pot. Nog beter dan vorige week. Als het zo doorgaat, dan laat de eerste overwinning niet lang op zich wachten.