SV Nootdorp 16-1 wint KNVB Bekerfinale van Excelsior M

2671NZ
NAALDWIJK
tel. 0174-626638

Afgelopen zaterdag was er op de locatie van westlandia de finaledag voor de knvb zwaluwen jeugd beker. SV Nootdorp had twee teams in de finale staan en voor beide teams stond vooraf een ontbijt op het programma en daarna was er een bus gehuurd om beide teams naar westlandia te vervoeren. Voor beide teams waren warming up shirts beschikbaar gesteld en de O16 mocht aantreden in het wedstrijdshirt van het eerste elftal. Er was dus alles aan gedaan om de perfecte omstandigheden te creëren voor de finale. De knvb had een arbitraal trio beschikbaar gesteld en om 10.45 uur werd er afgetrapt. In de beginfase was het wat aftasten en zag je dat er bij beide teams wat spanning op de benen stond. De eerste kans was voor ons, maar in een 1 op 1 situatie met de keeper kon Bhodi net niet succesvol afronden. Niet veel later liet Dennis zijn directe tegenstander uit zijn rug komen en kon de aanvaller vrij inschieten, maar gelukkig net naast. Onze wedstrijdinstelling was perfect, er werd gewerkt voor elkaar en goed gecombineerd. Dit zorgde ervoor dat wij de betere werden in de wedstrijd en dat er veel druk naar voren kwam. Na een knappe steekbal van Raff kon Hugo er op snelheid langs, hij omspeelde de keeper en schoot knap met links binnen, 1-0. De score had in de eerste helft nog mooier uit kunnen vallen, maar na een goed ingeschoten vrije trap van Raff, mikte Hugo de rebound precies op de al liggende keeper en zo gingen we met 1-0 de rust in. In de rust is er volwassen met elkaar gesproken over de kansen en bedreigingen en kregen de jongens de complimenten vanuit de staf voor de inzet en teamspirit. In de tweede helft kozen we ervoor om minder druk te zetten, omdat we de spelers met de hoge temperatuur behoorlijk aan het oproken waren en omdat de lange bal van de goede keeper van excelsior m. veel 1 op 1 situaties bij ons achterin veroorzaakte. De tactiekwissel pakte prima uit, de bal was wat meer bij de tegenstander, maar deze werden niet gevaarlijk. De ruimtes werden voor ons groter en Bhodi kon over rechts diep gestuurd worden. Hij zette goed hard voor en Hugo kon de bal heerlijk in de lange hoek leggen, 2-0. Het harde werken begon zijn tol te eisen en twee jongens moesten met kramp worden gewisseld. De hele wedstrijd hadden we controle, maar uit een spaarzame kans wist excelsior m. de 2-1 op het scorebord te krijgen. Waarschijnlijk waren we hier even door van slag, want de eerste de beste diepe bal hierna viel tussen de verdedigingen en onze keeper Frank. De tegenstander lobte de bal goed over onze keeper heen, maar tot opluchting van iedereen plaatste hij de bal net naast. De laatste 5 minuten werd dus toch nog billenknijpen en de ontlading was daar toen de scheidsrechter het laatste fluitsignaal gaf. Na het kampioenschap in de 6e divisie pakken we nu dus ook de winst in de bekerfinale, wat een geweldige prestatie is. Deze wedstrijd hadden we mede door een schorsing van onze aanvoerder Kaya maar 13 jongens tot onze beschikking, waarbij er 5 jongens de leeftijd van O15 hebben. Groot compliment voor deze groep en het seizoen zit er nog niet op. Aanstaande woensdag staat de halve finale van de haaglanden cup op het programma en komt Quick op bezoek.

BDFF84BE-5568-4204-96EE-08D20B55221C.JPG IMG_2164.jpg

IMG_2171.jpg IMG_2167.jpg a50448f3-8358-44b9-ba0b-3c3282382bf0.JPG