Eerste nederlaag van het seizoen

Alexandria'66 JO16-1

Divisie 5 C

14 januari 2023 10:00

M. Bel

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd in de 5e divisie op het programma. De tegenstander, Alexandria'66, was tweede geworden in de eerste competitieronde in de 5e divisie, dus direct een hele sterke tegenstander.

De omstandigheden waren voor beide ploegen zwaar, veel regen en een harde wind. De omstandigheden zag je direct terug in het spel van beide teams, veel slordige passes en moeilijke balaannames. Vrij snel in de eerste helft kwam Alexandria via een kopbal op voorsprong en direct daarna verdubbelde ze de voorsprong door weer met een kopbal te scoren. In beide situaties zagen wij er niet goed uit. Via een goed lopende aanval zette Bhodi Hugo vrij voor de keeper en scoorde we de aansluitingstreffer. Helaas, zoals al vaker dit seizoen, werd de goal onterecht afgekeurd en werd ons een zuivere goal ontnomen.
Dit team weet altijd motivatie en veerkracht te vinden en we kwamen beter in de wedstrijd. Dit resulteerde in de aansluitingstreffer door een kopbal van Anyello uit de corner van Raff. Nu hadden we het momentum om door te drukken, maar door de derde fout van ons in de eerste helft brachten we de tegenstander in een zetel richting het rustsignaal, 1-3.

Het gevoel in de kleedkamer was goed, iedereen was ervan overtuigd dat we een resultaat konden boeken, als we maar scherper waren in de verdediging en als de slordige eindpass verbeterd zou worden. Een compliment voor de jongens want de tweede helft waren wij de betere ploeg en kwamen we terecht op 2-3, nadat Kaya een strafschop verzilverde.
Halverwege de tweede helft kon onze linksback Davie mee opkomen, maar zijn perfecte voorzet werd helaas door Emile net naast getikt. Dit was de ultieme kans om onszelf te belonen en de terechte 3-3 op het bord te zetten. Het lukte ons hierna niet meer om kansen te creëren en uit een schaarse kans in de tweede helft wist Alexandria de 2-4 eindstand op het scorebord te krijgen. Deze wedstrijd geeft meer dan voldoende aanknopingspunten voor een goed vervolg in de tweede seizoenshelft. Wij waren slordig achterin en hebben meerdere kansen gemist, waarbij de tegenstander iedere kans verzilverd heeft.

Volgende week staat Barendrecht op het programma.