SV Nootdorp JO19-1 start met een overwinning in de 4e divisie

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelde SV J019-1 de eerste competitiewedstrijd in de 4e divisie thuis tegen sv Poortugaal J019-1.
Woensdag werd nog knap de kwartfinale van de KNVB beker bereikt na een zware overwinning op 3e divisionist RKAVV J019-1 en was het een mooi moment om te kijken hoe fysiek sterk de mannen zijn in deze fase van het seizoen.
sv Poortugaal J019-1 was een onbekende tegenstander voor SV J019-1 ze speelde in een 1-4-4-2 waar we duidelijk in de eerste fase zoekende waren om dat in het veld goed weg te zetten.
We probeerde hoog druk te zetten maar zagen in de omschakeling dat ze met 2 snelle spitsen en een overtal op het middenveld toch gevaar konden worden wat resulteerde in een snelle 0-1 achterstand na een vermeende handsbal van de lange snelle spits.
De mannen konden niet lekker in hun spel komen zoals wij van hun gewend waren in de 1e helft, maar in de 25e min kon Brett erover rechts toch een keer doorheen komen en gaf een mooie voorzet die prachtig door Wessel werd ingekopt en de 1-1 was een feit.
We hadden het gevoel dat het ijs gebroken was, maar na een incident waarbij een speler van Poortugaal eigenlijk een directe rode kaart had moeten krijgen na een handgemeen en de scheidsrechter dit ontgaan was werd de wedstrijd tijdelijk stil gelegd na het vele gezeur van beide kanten.
Na de onderbreking waren de mannen even de weg kwijt en Poortugaal profiteerde dankbaar door 2 persoonlijke fouten in de 16 meter en gingen we met een 1-3 achterstand de rust in.

Na de welverdiende rust waar de koppen weer om hoog gezet waren zagen we al snel het spelbeeld veranderen. We kregen de overhand en fysiek zag je dat we sterker werden dan de tegenstander en viel de aansluitingstreffer in de 56e min na een snelle aanval over rechts waar Wessel in het 16 meter werd neergehaald en de bal ging op de stip. Dean schoot de bal binnen en de 2-3 was een feit.
SV J019-1 kreeg meer en meer het gevoel dat er meer te halen viel. Na een geweldige combinatie tussen tussen Mark en Jens R die de sterk spelende Wessel vrij speelde in de 16 meter en Wessel h het overzicht hield en Dean in stelling bracht die de 3-3 binnen schoot.
SV J019-1 rook bloed en Poortugaal kwam er niet meer aan te pas en de ene mooie aanval na de andere volgende waarbij Wessel in de 2e helft niet meer te stoppen was en in de 68e min op snelheid langs 2 tegenstander snelde en wederom Dean in stelling bracht en met zijn 3e van de middag de 4-3 voorsprong op het bord zetten.
De scheidrechter had in de tussentijd al meerdere gele kaarten gegeven aan beide zijde. Wat in de 72e min na een wat ongelukkige overtreding van onze linksback een 2e gele kaart opleverde en met rood eraf moest en SV J019-1 de laatste 18 minuten verder moest met 10 man. Wie had gedacht dat Poortugaal de druk erop zou gaan zetten zag dat SV J019-1 nog steeds alle duels won en geen kans meer weg gaf en er gevaarlijk uit kwam met regelmaat en zo werd het nog 5-3 in de 86e minuut door een uitbraak van Wessel die mooi de keeper omspeelde en de bal binnen schoot.
Na het laatste fluitsignaal was de blijdschap duidelijk zichtbaar bij iedereen want als je na een 1-3 achterstand het zo kan omzetten met goed voetbal en fysiek Poortugaal op zij kan zetten kun je niet anders concluderen dat de mannen een mooie prestatie hebben geleverd met elkaar en met een goed gevoel de competitie zijn gestart als debutant in de 4e divisie.
a.s. Dinsdag staat de inhaalwedstrijd op het programma uit tegen Nieuwerkerk J019-1 om 20:15u.
Succes mannen!