SV Nootdorp JO19-1 verliest duel om de koppositie van KMD JO19-1

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag stond de competitie wedstrijd tegen KMD JO19-1 op het programma. Inzet was de koppositie in de 4e divisie waar SV JO19-1 de koppositie deelt met KMD JO19-1,TOGB JO19-1 en UVS JO19-1. SV JO19-1 is vorige week door personele problemen (vakantie en schorsingen) uitgeschakeld in de kwart finale van de KNVB beker tegen 1e divisionist FC Lisse JO19-1. Ook vandaag was het door de vakantie periode niet ideaal om te spelen. Ondanks het verzoek om de wedstrijd te verplaatsen wilde KMD hier niet aan meewerken en zo moest er toch gespeeld worden en spelers direct vanuit de vakantie aan de aftrap verschijnen. Ook moesten er 4 spelers meespelen in de ochtend met de O23-1 omdat die ook personele problemen ondervond.

Dan de wedstrijd!
KMDJO19-1 is een goed voetballende ploeg die vanuit een degelijke verdediging de snelle buiten spelers proberen te bereiken die in de begin fase een aantal keer erg gevaarlijk werden en zo waren we gewaarschuwd.
De KNVB scheidsrechter zat overigens ook erg kort op alle situaties en liet niet veel door voetballen. Het was zelfs zo erg dat de scheidsrechter onze huis fotograaf Gerard wegstuurde langs de lijn omdat hij vond dat er niemand rond het veld mocht zitten.
We hadden veel moeite om KMD vast te zetten en op een aantal schoten van afstand na verliep het spel voor namelijk op het middenveld waar de duels werden uitgevochten. Dan in minuut 32 na een goede combinatie tussen Mark en Sydney kwam de bal op de rand 16 bij Jens R terecht die de bal direct op het doel schoot maar de goede keeper hield prachtig.
5 minuten later was Wessel ervan door na een goede pass van Brett, vanuit zijn voorzet kon Dean de bal net niet goed op doel krijgen en bleef het nog 0-0.
In de laatste minuut van de 1e helft werd er een overtreding gemaakt op Dion in onze 16 meter. De scheidsrechter zag er niets in en gaf een corner weg. Dion moest buiten het veld blijven en vanuit deze corner werd er op de rand 16 direct uitgehaald door KMD en vloog de bal via de paal langs de goed keepende Manus en gingen we de rust in met een 0-1 achterstand.

De mannen van Richard wisten dat het de 2e helft beter moest en kwamen scherp uit de rust.
Met Chris in de spits en een wissel achterin kwam er in de begin fase van de 2e helft een overwicht op het veld. SV JO19-1 zocht de aanval en kwam er een aantal keer goed doorheen en zo viel al snel de 1-1. De laatste man van KMD JO19-1 verdedigde niet goed uit en de bal kwam voor de voeten van Jens R en die bracht beheerst de verdiende gelijkmaker op het scorebord.
SV JO19-1 ging door met aanvallen en KMD stond met de rug tegen de muur maar ondanks de vele kansen viel de 2-1 niet en uit de spaarzame uitvallen van KMD viel de onverwachtse 1-2 in de 75e minuut. SV JO19-1 kwam deze teleurstelling niet te boven en in de laatste paar minuten viel er ook nog een rode kaart aan SV kant en scoorde KMD nog de 1-3.

KMD pakt door deze overwinning de koppositie in de 4e divisie en SV JO19-1 volgt op 3 punten.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Foreholte JO19-1

Screenshot_20230305_194504_Instagram.jpg Screenshot_20230305_194453_Instagram.jpg