SV JO19-1 tegen DSVP JO19-1: al 15 wedstrijden ongeslagen

Sportlaan 4
2641AZ
PIJNACKER

Afgelopen zaterdag speelde SV JO19-1 tegen DSVP JO19-1.
DSVP is geen onbekende voor het team van Richard Urgert.
In de 1e fase van de competitie speelde beide teams ook al tegen elkaar en was het DSVP die als enige team in de poule 2 punten(3-3) afsnoepte van de JO19-1 met een zeer verdedigende speelwijze.

De JO19-1 is al 15 wedstrijden ongeslagen in zowel Competitie als in de beker en oefenwedstrijden en wil dit zolang mogelijk vast houden.
Met nog 3 finales voor de boeg moeten de mannen scherp blijven om het doel van promotie naar de 4e divisie te bereiken.

Dan de wedstrijd!
De scheids nam de fluit om af tetrappen in de mond en bij het 1e fluitsignaal trok DSVP gelijk terug op eigen 16 meter met 5 man op lijn ,4 ervoor en 1 sterke diepe spits voorin.
Iedereen kon zien dat ze maar op 1 doel uit waren en dat is resultaat behalen tegen Nootdorp.

Zaak was om het baltempo hoog te houden en de muur van blauw witte te doorbreken maar dat bleek een hele klus.
De ruimtes waren klein en bij elke onderschepping van DSVP ging de bal met een peer naar voren en was de sterke spits ook nog gevaarlijk en hield de verdediging op bepaalde momenten lekker bezig.

Dan na 10 min een vrije trap op de rand 16 voor dsvp waar Manus en Daan nog bezig waren om de muur neer te zetten schoot de lange spits direct de bal in de verre hoek en was iedereen verontwaardigd waarom de scheids niet een fluitsignaal had gegeven. De scheidsrechter keurde de goal goed en zo stond dsvp op 1-0 en moesten de mannen aan de bak.

Al gauw konden we zien dat het een zware middag zou gaan worden. Iedere aanval stranden net in of buiten de 16 meter en ware we niet bij machte om net als in de thuis wedstrijd de muur goed te kunnen doorbreken.
Dan in de 30e minuut vanuit 1 van de vele aanvallen kwam de bal via Stijn bij Jens R terecht die met 1 beweging Wessel instelling bracht op de rand 16. Wessel haalde mooi en hard uit en de 1-1 was een feit.

Je zou zeggen dat geeft de burger moet maar niets was minder waard.Vlak voor de rust kwam uit 1 van de spaarzame aanvallen de bal bij de grote spits terecht die liep weg bij de verdedigers en wist uit een lastige hoek toch de bal op het doel te schieten en onze keeper kon de bal niet goed verwerken en de meegelopen speler van DSVP kreeg de bal op een presenteer blaadje en zo was het 2-1 tevens ruststand.

Over de 2e helft kunnen we kort en bondig zijn.
DSVP bleef de busparkeren en kwam er niet meer uit. Het werd een schiet tent op de goal van DSVP maar het duurde tot in de 80e minuut dat toch de bevrijdende 2-2 op het scorebord kwam te staan. Uit 1 van de vele aanvallen was het de laatste man die vanuit een voorzet de bal in eigen doel kopte en zo de eindstand op 2-2 bracht.

Het voetbal was vandaag lastig en de mannen kregen geen grip op het zogenoemde Anti- voetbal wat DSVP speelde.
Met nog 2 wedstrijden te gaan is het ongemeen spannend in de Hoofdklasse.
SV JO19-1 staat met 1 punt voorsprong op VOC JO19-1 en Concordia JO19-1 aan kop.

Volgende week staat de kraker op het programma. VOC JO19-1 uit om 13.00u.

Het zal nog ongemeen spannend gaan worden in de aankomende 2 weken.

Succes mannen