Sleutelduel van de O19-1 bij Laakkwartier!

Laakkwartier JO19-1

Hoofdklasse (2e fase) D

12 november 2022 13:00

H. Aladin

Sportpark Laakkwartier
Jan van Beersstraat 69
2523JS
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3938341

Afgelopen zaterdag speelde SVJ019-1 het sleutelduel bij en tegen Laakkwartier j019-1.
Beide teams hadden nog geen punten verloren en stonden ongeslagen bovenaan in de hoofdklasse.

Uit de analyse kwam dat laakkwartier een grote sterke spits heeft die bijna alle doelpunten voor zijn rekening nam in de afgelopen wedstrijden.

Vanaf minuut 1 werd er gestreden door beide ploegen.

In minuut 8 onderschept Jens R de bal op het middenveld en stuurt Dean met een steekbal weg ,Dean gaat op de keeper af en schiet prachtig de 0-1 binnen en zo had de 19-1 een bliksem start van de wedstrijd.

Lang konden de mannen van trainer Richard Urgert niet genieten van de voorsprong. Laakwartier kwam binnen 2 min op 1-1 door de sterke spits en zo ging de strijd weer verder.
Maar binnen 15 min stond de j019-1 met 3-1 achter wederom 2 x de sterke spits waarbij de 2-1 een zuivere buitenspel goal was die de scheidsrechter door liet gaan.

De J019-1 moest deze tegenslag vanzich af proberen te spelen en niet met de strijd van Laakkwartier proberen mee te gaan.
Vlak voor rust maakt een verdediger van Laakkwartier hands en volgde er een penalty.
Dean ging achter de bal staan en schoot de penalty feilloos binnen en zo ging de j019-1 met een 3-2 achterstand de rust in. Wat meer perspectief bied voor de 2e helft.

Na de rust kwam er een heel ander SV de kleedkamer uit.
In de rust is aangegeven om niet de strijd aan te gaan maar te gaan zoeken naar voetballende oplossingen wat de j019-1 goed kan en zo geschiede.

Binnen 2 minuten ging Youssef er op snelheid vandoor aan de rechterkant, die bereikte Jens R op de rand 16, Jens R schoot prachtig de bal diagonaal de kruising in en zo stond de 3-3 op het score bord.
De J019-1 rook bloed en het voetbal werd beter. Laakkwartier werd onder druk gezet en de ene na de andere aanval volgden.
Youssef liep weer op snelheid door de verdediging heen en omspeelde de keeper en Semmy kon de 3-4 binnen tikken en zo was de voorsprong een feit.
Ondertussen was de gevaarlijke spits van laakkwartier gewisseld, die er niet meer uit kwam door de sterk spelende verdediging van SV.
De j019-1 ging door ,Thomas combineerde door het middenveld heen en vond Jens R in de 16 meter die zijn tegenstander uit kapte en de 3-5 binnen schoot.
De J019-1 speelde een geweldige 2e helft en Laakkwartier had niets meer te vertellen.
Vlak voor tijd kwam ook de 3-6 nog op het scorebord tevens eindstand,na een combinatie van Mark op Jens R die Dean in stelling bracht, Dean kapt in 1 beweging 3 man uit en schoot de bal fenomenaal binnen.

En zo staat de j019-1 alleen op kop en liggen ze op koers voor promotie naar de 4e divisie.
Met nog 4 wedstrijden te gaan en 3 punten voorsprong op de concurrentie worden het nog een aantal spannende weken.
A.s.zaterdag komt Wippolder J019-1 op bezoek.

Veel Succes mannen.