NOOTDORP JO19-1 - OLIVEO JO19-1

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelde SV JO19-1 z'n 2e wedstrijd van de 2e fase vd competitie tegen Oliveo J019-1. Vorige week is de 2e fase van de competitie gestart waarbij er een halve competitie gespeeld wordt in een poule van 8 tegenstanders en alleen de nr 1 kan in december direct promoveren naar de 4e divisie. De 1e wedstrijd werd vorige week gewonnen tegen Concordia J019-1 met 5-2.

De tegenstander Oliveo was geen onbekende voor de j019-1,aan het begin van het seizoen speelde beide teams al tegen elkaar en werd het een vrij gemakkelijke 12-2 overwinning voor de J019-1 maar we merken dat in de loop van de 1e fase tegenstanders zich gaan aanpassen aan de j019-1 en met veel spelers achter de bal gaan spelen zo ook zaterdag.
Oliveo speelde erg verdedigend met 5 man op lijn en 4 ervoor en een eenzame spits.
Bij de omschakelmomenten kwamen ze er wel uit om toch wat offensief succes te behalen.
Voor de j019-1 was het zaak om geconcentreerd de bal in een hoog tempo rond te laten gaan en zo de verdediging van Oliveo kapot te spelen.

Er werd goed gestart aan de wedstrijd waarbij we de pech hadden dat de eerste 2 uitgelezen mogelijkheden niet goed werden afgerond en zo de scoren niet konden openen. Oliveo kwam er spaarzaam uit met wat afstandschoten maar concentreerde zich vooral op verdedigen tot in de 32 min onze snelle linksback Jens T in de omschakeling op snelheid goed door kwam op links, hij omspeelde de keeper en bracht de 1-0 op het score bord.
Deze goal was het moment waarbij het binnen 13 min voor de rust heel snel ging met de score. 2 min na de 1-0 was Jens Raven de verdediging te snel af en gaf na een mooie steekbal van Mark ,Youssef de kans om de 2-0 binnen te tikken en dat gebeurde ook.
SV rook bloed en bleef de druk hoog houden. 4 min later na een mooie actie over rechts kwam de bal bij Jens R terecht en met een mooie kap beweging speelde hij 2 verdedigers en de keeper uit en schoot mooi de 3-0 binnen.
De koek was nog niet op want in de blessure tijd vd 1e helft kwam Semmy nog goed door na weer een snelle aanval over rechts en bracht de ruststand op 4-0.

Na rust was het zaak om door te gaan zoals de 1e helft eindigde en proberen de score goed op te voeren.
Oliveo probeerde in de lmschakeling toch wat te forceren en in een spaarzame uitval werd er toch gescoord en zo was het 4-1.
De J019-1 was niet onder de indruk en ging door met hoog druk zetten en kansen creeéren.
Youssef glipte er langs op snelheid over rechts na een mooie bal van Stein en Thomas tikte de 5-1 binnen.
Niet veel later was het Jens R die met een prachtige steekbal de ingevallen Dean wegstuurde, Dean kwam 1 op 1 met de keeper en schoot prima de 6-1 op het scorebord.
Oliveo kreeg nog een penalty na hands in het strafschop gebied en zo werd het doelpuntenfestijn 6-2.
In de laatste fase was het het Jens Raven die nog 2 keer scoorde voor SV. De 7-2 werd mooi vanuit een vrije trap op de rand 16 binnen geschoten en de 8-2 was een aanval waarbij de bal via Thomas bij Jens R terecht kwam en Jens met een lage schuiver zijn 3e vd middag en de eindstand van 8-2 op het svorebord bracht.

De mannen van Richard Urgert zijn goed begonnen aan de 2e fase van de competitie.
Volgende week spelen ze Uit bij Laakkwartier j019-1 die ook de 1e 2 wedstrijden heeft gewonnen.

Succes!!!

Hier onder de samenvatting van de wedstrijd tegen Oliveo j019-1.