Leuke strijd tegen VELO!

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelden wij de topper tegen VELO uit Wateringen. VELO had tot op heden zeven keer gewonnen en twee keer gelijk gespeeld. Uit de geschiedenis blijkt dat SV Nootdorp vaak de thuiswedstrijden weet te winnen en uit de punten in Wateringen laat. Uiteindelijk bleek het een spannende maar leuke wedstrijd te zijn.

Nootdorp-Velo-03-12-2022-4.jpg Nootdorp-Velo-03-12-2022-6.jpg Nootdorp-Velo-03-12-2022-7.jpg

In de eerste helft was het duidelijk zichtbaar dat beide teams in ieder geval niet wilde verliezen. Er werd veel strijd geleverd met ook veel doelkansen, waaronder een mooie actie van Mo Ouarraki die nog net werd geblokt door de verdediger. VELO wist ook enkele minuten in de eerste helft de bovenliggende partij te zijn. In de achttiende minuut dachten zij een strafschop te krijgen, welke overigens terecht door de scheidsrichter weggewuifd werd. Nootdorp keeper Michael de Leeuw wist ook een paar goede kansen uit de goal te houden en speelde een uitstekende wedstrijd. Aan de Nootdorpse kant waren vooral Jop Verhagen, Shwendell Cijntje en Mo Ourraki de dreigende spelers. Net voor rust wist VELO te scoren, in buitenspelpositie, deze werd dus afgekeurd door de scheidsrechter. Twee minuten voor rust wist Shwendell Cijntje met een mooie bal over de keeper, Nootdorp op 1-0 voorsprong te zetten. Dankzij deze goal werd er gerust met een goede uitgangspositie.

Nootdorp-Velo-03-12-2022-9.jpg Nootdorp-Velo-03-12-2022-12.jpg Nootdorp-Velo-03-12-2022-13.jpg

Na de rust wist Nootdorp de stijgende lijn door te zetten. Er werden veel kansen gecreëerd waaronder een mooie vrije trap die net langs de paal vloog. Na ongeveer zestig minuten zag Jop Verhagen de keeper van VELO te ver voor z’n goal staan. Hij besloot direct uit te halen en de zette op deze manier met een schot van 35 meter de 2-0 op het scorebord. Enkele minuten later wist Mo Ourraki dit te herhalen. Na balverlies zag ook hij de keeper te ver voor zijn goal staan en scoorde met een stiftje van ruim 20 meter de 3-0.

Laat in de wedstrijd wist VELO nog een aansluitingsdoelpunt te maken. Een inzet werd tegengehouden door Michael de Leeuw, maar de rebound werd toch binnengeschoten. Uiteindelijk mocht deze goal niet baten en eindigde de wedstrijd in 3-1.

Komende week staat SV Die Haghe op het programma!

Klik hier voor meer foto's van de wedstrijd. Voor foto's van de derde helft rondom de wedstijd van het nederlands elftal tegen VS klik hier. en voor foto's van de spaanse avond van het 1e, klik hier