Belangrijke overwinning tegen UVS!

UVS 1

1e klasse B

22 april 2023 15:00

Anoniem

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelden wij tegen UVS uit Leiden. Een belangrijke wedstrijd die gewonnen moest worden om goede zaken te doen op de ranglijst. Voorafgaand aan de wedstrijd stonden wij op de 11de plaats wat inhoudt dat er nacompetitie gespeeld moet worden.

UVS kwam deze wedstrijd goed voor de dag. De Leidenaren kregen veel corners en enkele goede kansen die door Michael De Leeuw uit het doel werden gehouden. Wij waren daarentegen een stuk effectiever. Dankzij een goede samenwerking tussen vleugelaanvallers Joey van Maaren en Koen van der Gaag werden er twee mooi uitgespeelde doelpunten gemaakt. In de 31ste minuut kon Koen een perfecte voorzet van Joey binnen koppen. Waarna een minuut later de rollen omgedraaid werden en Koen Joey wist te bereiken, die de 2-0 kon scoren.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. UVS had het meeste balbezit en enkele kansen. Maar dankzij weer een goede counter kon de 3-0 gescoord worden. Koen sprintte de verdediging van UVS voorbij alsof ze er niet stonden en wist de diepe bal nog voor de achterlijn voor te geven. Deze werd vervolgens gemist door de UVS doelman en binnen gegleden door Joey. En ook na dit doelpunt werd er een minuut later weer gescoord, helaas nu door UVS. Met een stand van 3-1 werd UVS nog een aantal keer gevaarlijk en wisten wij enkele counters niet goed uit te spelen. In de 80ste minuut werd de inmiddels van een langdurige blessure herstelde Shwendel Cijntje nog in het veld gebracht voor Jens Raven.

Uiteindelijk werd de wedstrijd 3-1 gewonnen en blijven de 3 punten gelukkig in Nootdorp. Dankzij deze mooie uitslag, maar zeker niet met het beste spel, zijn wij inmiddels gestegen naar de 9de plek.

klik hier voor foto's van de wedstrijd