Nootdorp pakt een goede overwinning op Die Haghe!

Die Haghe 1

1e klasse B

13 mei 2023 15:00

G.T.A. Verhoeve

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Zaterdag hebben wij een goede overwinning geboekt tegen Die Haghe. De Haagse club strijd nog voor promotie terwijl wij aan de andere kant van de ranglijst staan. Toch zou je bijna kunnen zeggen dat de overwinning tegen Die Haghe terecht was.

Die Haghe was in de eerste helft redelijk de bovenliggende partij. Goed keeperswerk van Michael de Leeuw voorkwam enkele malen dat de uitploeg wist te scoren. Daarnaast werd er een doelpunt van Die Haghe afgekeurd. Richting de 35ste minuut kwamen wij beter in ons spel en hebben ook wij de resterende minuten in de eerste helft meerdere mogelijkheden gehad die ook zomaar voor een doelpunt hadden kunnen zorgen. Na een vermakelijke eerste helft gingen wij toch rusten met een 0-0 stand op het scorebord.

In de tweede helft was het spelbeeld niet heel anders. Beide teams hadden veel kansen maar de keepers traden telkens goed op. Ook in de tweede helft was het Die Haghe die als eerste wist te scoren, maar ook deze goal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Halverwege de tweede helft ontving spits Vincent Romeijn de bal op het middenveld. Hij zakte uit en zorgde zo voor veel ruimte achter de verdediging. Met een mooie diepe bal wist hij de op 10 spelende Jens Raven te bereiken en hij schoot met een perfecte bal in de korte hoek de 1-0 op het bord. Hierna moest Die Haghe naar voren drukken om een gelijkmaker te forceren. Zo vielen er gaten en konden wij regelmatig gevaarlijk worden uit de counter. Invaller Mo Ouarraki maakte hier in de laatste minuten van de wedstrijd goed gebruik van. Hij ging 1 op 1 met de keeper, omspeelde deze vervolgens, juichde al voordat hij de bal het net in schoot en scoorde vervolgens.

Dankzij deze overwinning zijn wij met twee wedstrijden te spelen geklommen naar de 9de plaats. Dit was dus duidelijk een lesje effectief met je kansen omgaan.

klik hier voor meer foto's

Nootdorp-Die-Haghe-000.jpg Nootdorp-Die-Haghe-001.jpg Nootdorp-Die-Haghe-004.jpg

Nootdorp-Die-Haghe-005.jpg Nootdorp-Die-Haghe-007.jpg Nootdorp-Die-Haghe-014.jpg

Nootdorp-Die-Haghe-015.jpg Nootdorp-Die-Haghe-017.jpg