16-1 komt terug van achterstand

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Met nog 3 wedstrijden op het programma en een voorsprong op de nummer 2 VOC van 4 punten was de wedstrijd van zaterdag tegen forum sport een hele belangrijke.

Forum sport was tot nu toe de enige tegenstander waar we punten tegen verloren hebben dus de jongens waren gebrand op revanche. Nadat Frank een belangrijke redding had op een inzet van de tegenstander dachten we via Bhodi op 1-0 te komen. Na een voorzet liet de keeper de bal los en konden wij profiteren maar de scheidsrechter had als enige op het veld een overtreding gezien.
Niet veel later kon de middenvelder van forum sport door de as doorbreken en stonden we 0-1 achter. Deze ploeg beschikt over veerkracht dat hebben we al vaak gezien en ook deze wedstrijd wisten we snel de 1-1 op het bord te krijgen door een goal van Bhodi.
De rest van de tweede helft hadden we vooral pech, een schot van Bhodi ging via de binnenkant van de paal net niet binnen en een kopbal van Emile werd op de doellijn weggewerkt. 1-1 was dus de ruststand.

Na de rust keken we wederom snel tegen een achterstand aan. De sterke nummer 7 kon binnen de 16 vrij inschieten 1-2. Het kwam dus weer aan op onze mentaliteit en die bleek ook na rust uitstekend. Een corner van Kaya werd bij de eerste paal door Emile ingekopt en zo stonden we weer gelijk. Niet veel later zag Kaya de keeper te ver voor zijn goals staan en zijn schot paste precies en zo stonden we voor het eerst voor.
Tegen het einde van de wedstrijd kreeg forum sport een vrij trap rond de middellijn. De keeper werd hiervoor ingeschakeld, maar zijn trap miste lengte en wij konden direct counteren. Hugo omspeelde de centrale verdediger en de keeper en kon zo voor een leeg goal de eindstand op het bord zetten 4-2!

Na twee keer achtergestaan te hebben toch nog de winst uit het vuur gesleept, dus een flink compliment van de trainer aan zijn ploeg. Als beloning maandag vrij om te kijken hoe onze jongens van het Nederlands elftal het doen.