16-1 wint eerste competitiewedstrijd van het seizoen.

Rotterdam United JO16-1

Divisie 6 D

3 september 2022 13:00

R. Anzagh

Sportpark Rotterdam United
RFC-weg 155
3022EZ
ROTTERDAM
tel. 010-4774942

Na een ongeslagen oefencampagne waar DSO, Spartaan 20 en Excelsior Maassluis werden verslagen stond deze zaterdag de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. De 16-1 van SV Nootdorp komt uit in de zesde divisie en de uitwedstrijd tegen het voor de meeste jongens onbekend Rotterdam United stond op het programma.

De jongens zijn in de kleedkamer goed voorbereid op wat ze konden verwachten en wat er tactisch van ze verwacht werd. Terwijl beide teams al klaarstonden op het veld moest er halsoverkop nog ergens een scheidsrechter vandaan gehaald worden, maar na een kort oponthoud werd er uiteindelijk toch afgetrapt.

Al vanaf het begin werd het duidelijk dat het niet hebben van een knvb scheidsrechter in ons nadeel was en dat de jongens veel fysieke en mentale gevechten moesten overwinnen. Het beste antwoord werd gegeven en binnen 5 minuten stond de 0-1 op het scorebord. Halverwege de eerste helft zag de scheidsrechter een penalty in een situatie waar overduidelijk de bal werd gespeeld en mochten we onze keeper Frank bedanken dat hij met een schitterende redding de bal uit de hoek haalde (Klik hier voor de Youtube video).

We gingen heerlijk de kleedkamer in toen we in de laatste minuut voor rust de 0-2 maakte. De opdracht die de jongens meekregen was volle bak voor de 0-3 gaan omdat de verwachting was dat de tegenstander daar mentaal niet overeen zou komen. Na weer een sterke aanval stond direct na rust de 0-3 op het scorebord en met verzorgd voetbal wisten we dit door te trekken tot 0-7.

Hele knappe overwinning in een wedstrijd die op meerdere fronten niet eenvoudig was.