16-1 pakt 3 punten in kraker tegen VOC

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

In een wedstrijd waarin vooraf beide teams 9 punten uit 3 wedstrijden hadden behaald mocht je toch spreken van de eerste kraker van het seizoen. Op veld 1 traden beide koplopers tegen elkaar aan op het terrein van SV Nootdorp. Onze jongens hadden duidelijke instructies meegekregen en brachten dit meer dan goed in praktijk. Binnen 15 minuten werden 4 schitterend uitgespeelde kansen omgedoopt tot 3 doelpunten welke achtereenvolgens door Bhodi, Anyello en Raff werden verzilverd. Na deze stormloop kwam VOC beter in de wedstrijd en kregen we het lastig tegen de 2 spitsen in het 442 systeem van VOC. Dit zorgde er voor dat het na 30 minuten 3-2 stond, waarbij we wederom onze doelman Frank mogen bedanken met een uitstekend gestopte penalty, waardoor we met een voorsprong de rust ingingen. Nog bijkomend van het hoge tempo en de rollercoaster van de eerste helft, hadden de trainers Joey en Alex in de rust een aantal tactische aanpassingen gedaan om het spelsysteem van de tegenstander beter te bestrijden. Dit zorgde voor een betere balans in de tweede helft en meer rust in de verdediging. De 4-2 van Emile was het laatste zetje om deze wedstrijd met 3 punten te beslechten. Uitstekende uitslag van onze jongens en voldoende aanknopingspunten om volgende week de uitwedstrijd met forum sport in te gaan!