vv Wilhelmus D4 - Sv Nootdorp 3-1

Wilhelmus D4

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

28 maart 2015 10:00

Na de domper en teleurstelling van vorige week  is het team uit op revanche. Op sportpark Westvliet is het weer druilerig en miezert het. Waar Nigel met een handblessure toch maar in het doel stond was Luca afwezig  door een andere verplichting. Wilhelmus trap af en Sv is nog niet wakker en de eerste redding van Nigel moest al komen. De eerste fase is als van ouds (tam) daardoor is gelijk de tegenstander de baas. Met veel coaching vanaf de zijkant begint het team los te komen en word Leonhardo de ruimte in gestuurd. Met een paar combinaties komt de voorzet van Leonhardo en een speler van Wilhelmus tikt de bal in eigen doel 0-1. Ineens is er grip op de wedstrijd en word de tegenstander terug gedrongen. De eerste helft word stevig en word het spel een aantal keer stil gelegd door een blessure of een ongelukje. Nigel staat ondanks zijn Blessure goed te keepen en red een dot van een kans en de bal glipt door waar Duncan nog goed weet weg te werken komt het team met de schrik vrij.

Rust.

Er is een peptalk geweest in de kleedkamer het team vecht weer tegen zichzelf en moet uit die spiraal komen. Waar Wilhelmus net als een fase in de eerste helft slim en sneller voetbalt krijgt het kansen en bij Sv. Er word helaas geklungeld en daardoor word de bal slecht weggewerkt en komt voor de voeten van de tegenstander 1-1. Helaas gaat het alweer snel mis en Sv krijgt de bal weer niet weg 2-1 en dan loopt het team ineens achter de feiten aan. De coaching vanaf de zijkant komt niet meer aan. Terwijl er nog een kwartier te voetballen is lijkt  de wedstrijd al verloren te gaan. Er worden een paar kansen van Sv om zeep geholpen door een verkeerde keuze en daar bleef het bij voor Sv . Wilhelmus krijgt nog een vrije trap en de bal word weer niet weg gewerkt en over de handen onderkant lat vliegt de bal erin 3-1. De teleurstelling is groot en de hoop is opgegeven de wedstrijd word tam uitgespeeld en de drie punten zijn voor Wilhelmus. De vader van Colin had de juiste analyse Wilhelmus was slimmer en sneller  vandaag en dat heeft de kop gekost.

Jammer maar helaas. Komende week een doordeweeks oefenwedstrijdje en het paasweekend naar easter open. Voor diegene die daar heen gaan genieten. Het team moet zich gaan opladen om de laatste paar wedstrijden tot een goed einde te brengen.

Succes.