Eerste punt voor SV in de 2e divisie

Divisie 2 C

26 september 2020 8:30

A. Marquard (KNVB)

Zaterdag 26 september stond voor de JO13-1 de tweede competitiewedstrijd op het programma, een thuiswedstrijd tegen Zwaluwen JO13-1. Na de grote hoeveelheid regen die op vrijdag naar beneden was gekomen, was het een klein wonder dat er ‘gewoon’ op veld 1 gespeeld kon worden.

Na de aftrap bleken beide ploegen redelijk in evenwicht. Na een aantal minuten klopte Nootdorp met een tweetal vrije trappen van buiten de 16 meter als eerste op de deur. Wolf probeerde daarbij de kleine keeper van Zwaluwen te verschalken, maar de afstand tot het doel bleek beide keren helaas net iets te groot. Daarna kwam Nootdorp een keer goed door via een laag schot in de hoek van Sam. En ook Robin kreeg een mogelijkheid met een geplaatst schot over de grond. Op beide pogingen kon de Zwaluwen keeper redding brengen. Ook Zwaluwen liet van zich horen met een aantal corners en een gevaarlijk schot voorlangs het doel van Nootdorp. Hoewel het eerste kwartier nog onder een vriendelijk zonnetje was verspeeld, gingen halverwege de eerste helft de sluizen goed open. Met het bereiken van de rust had dan ook geen speler, trainer en ook arme grensrechter Danny, nog een droge draad aan het lichaam. Verder opvallend aan de eerste helft was het grote aantal door de scheidsrechter afgekeurde inworpen, vooral van Zwaluwen, maar ook Nootdorp kreeg als tip te horen om met beide benen op de grond te blijven staan. Alsof dat na de wedstrijd van vorige week nog niet het geval was.

Met nog steeds een 0-0 stand, gaf de tweede helft een zelfde spelbeeld. Zwaluwen kreeg een aantal corners zonder resultaat. En Nootdorp kwam met een aantal rushes van Dennis en Kevin een paar keer goed voor het doel van Zwaluwen. Het leidde helaas niet tot grote kansen. Wel tot enige irritatie bij de tegenstander, want na herhaaldelijk praten tegen de scheidsrechter werd de gele kaart getoond. Nadat Nootdorp nog een keer goed was weggekomen na een volgens de trainer van Zwaluwen vermeende penalty, drong Nootdorp in slotfase nog één keer aan. Ook dit leidde niet tot een doelpunt waarmee de wedstrijd met een 0-0 stand eindigde. Al met al het eerste puntje voor Nootdorp in de tweede divisie.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Nieuwerkerk op het programma.