Nootdorp JO13-1 - Sparta (AV) JO13-1

Divisie 2 C

10 oktober 2020 8:30

E. Beeldsnijder (KNVB)

Zaterdag 10 oktober speelde de JO13-1 al weer de vierde wedstrijd in de tweede divisie. Om 8:30 uur stond op veld 1 de JO13-1 van Sparta (AV) als tegenstander aan de aftrap. Ouders en andere belangstellenden konden ondanks de corona maatregelen de wedstrijd vanaf de parkeerplaats met zelf meegebrachte koffie nog redelijk goed volgen. En zelfs een aanmoediging bereikte de spelers op het veld nog wel.

De eerste tien minuten waren duidelijk voor SV waarbij vooral op de helft van Sparta werd gespeeld. Dit resulteerde in de 10e minuut tot een goed indraaiende vrije trap van Wolf die de keeper van Sparta ternauwernood kon wegstompen voordat Kevin had kunnen inkoppen. Daarna kwam de wedstrijd meer in evenwicht en deed Sparta een aantal keer van zich spreken. Eerst met een schot naast het doel van SV en daarna met een goede diepte pass die door Jayden net op tijd verdedigd kon worden. Geleidelijk aan nam de druk van Sparta toe wat resulteerde in de 0-1 vanuit een vrije trap. Nog voor rust kwam SV goed weg na een één tegen één situatie waarbij de spits van Sparta naast het doel schoot.

In de tweede helft kwam Nootdorp goed uit de startblokken. Eerst met een hoekschop die voor het doel van Sparta bleef liggen en maar net op tijd door een verdediger weggeschoten kon worden. Kort daarop stuurde Milan met een diepe bal Dennis op rechts weg die vanaf de achterlijn Kevin probeerde te bereiken. Hoewel deze actie nog niet tot resultaat leidde was het wel de voorbode tot meer. Want een paar minuten later brak Dennis opnieuw met zijn snelheid door over rechts. Met een hard schot koos hij dit maal voor zijn eigen kans en zag de bal hoog in het doel verdwijnen: 1-1.
De minuten daarna reageerde Sparta als door een adder gebeten. De druk op het SV doel nam weer toe. Na een goede diepte pass kwamen twee Spartanen op Liam afstormen die goed zijn doel verkleinde en in een reflex het schot kon keren. En kort daarop hield Liam nog een keer zijn team op de been door opnieuw het schot van een aanstormende Spartaan de stoppen. Bij de corner die daarop volgde kon hij vervolgens de bal net op tijd bij de tweede paal wegtikken. De druk van Sparta bleef echter aanhouden. Nootdorp verdedigde met hand en tand en loerde daarbij op de counter met de snelle Dennis en Mohamed voorin. Een nieuwe uitbraak van Dennis werd door Sparta goed verdedigd.

Net op het moment dat de suppoters van SV dachten dat vijf minuten blessuretijd wel genoeg was en het maar beter zou zijn als de scheidsrechter zou affluiten, veroverde Dennis rond de middenstip de bal. Nog één keer trok hij met de bal aan de voet een sprint richting Sparta doel met in zijn kielzog een mee sprintende verdediger. Vlak voor de keeper behield hij het overzicht en plaatste de bal prachtig breed op de mee opgekomen Kevin die de 2-1 kon binnenschieten. Hoewel Sparta de aftrap nog mocht nemen en de scheidsrechter nog één minuut liet doorspelen, was met die 2-1 de wedstrijd wel gespeeld.

Groot was de blijdschap bij de spelers en staf van Nootdorp met deze eerste competitie-overwinning.

De volgende wedstrijd staat gepland voor 24 oktober, een uitwedstrijd tegen Hercules in Utrecht.