JO 11-4 nieuwe koploper na 3e overwinning op rij

Schipluiden JO11-3

26 september 2020 9:00

Schipluiden JO 11-3 - Nootdorp JO 11-4 0-21

Na de nodige regenval was het nog twijfelachtig of de wedstrijd zou doorgaan. Gelukkig heeft Schipluiden een prima kunstgrasveld, dus kregen we een positief bericht. De jongens hadden er na een paar goede trainingen ook echt zin in, dus we waren allemaal gewapend met paraplu’s afgereisd naar Schipluiden.

Vandaag was Mick er helaas niet bij, maar verder waren we compleet. Bas had donderdag al beloofd een helft te keepen, zodat Thijs ook gewoon een helft op het middenveld kon spelen. Beide keepers hadden echter een rustige ochtend en moesten moeite doen om warm te blijven in de regen.

De wedstrijd was net begonnen of de bal lag al in het net bij de tegenstander. De trainers zagen vol trots dat de positiespelletjes waarmee het overspelen was geoefend in de praktijk werkte. De toeschouwers hadden het al over het tikkie-takkie voetbal van FC Barcelona. Keer op keer werd de vrije man gevonden en voor we het wisten was het al 0-6 na 3 goals van Julian en 3 van Ates.

De scheidsrechter vergat de time-out, dus het team ging lekker door, ook met scoren. Na 2 goals van Marcos, 2 van Boaz, 1 van Karan en nog een keer Julian was het bij rust al 0-12.

In de rust werd gehamerd op het doorgaan aan het werken aan het doelsaldo, want 1 ander team had ook al flink uitgehaald tegen Schipluiden. Ondanks dat het af en toe flink regende ging het team dan ook goed door. Thijs pikte ook zijn goaltjes (2) mee en toen Zantos de aanvoerder van de dag Julian kort afloste in de spits wist binnen 5 minuten ook 2 keer het doel te vinden. Karan maakte zijn 2e van de dag, Boaz zijn 3e en Ates zijn 4e. Onze topscorer Julian maakte er deze wedstrijd weer 6. Bas zorgde met een mooie redding door met een sliding de bal voor de lijn te stoppen dat we de 1e keer dit seizoen geen tegendoelpunten hoefden te incasseren.

De scheidsrechter kreeg medelijden met onze tegenstander en floot direct na de 0-21 af, zo’n

5 minuten te vroeg. Een beetje teleurgesteld dat we niet nog meer goals konden maken, maar vooral blij en trots op dit mooie resultaat en vooral het getoonde spel sloten we nog af met strafschoppen. Bas wist er aardig wat tegen te houden, terwijl er van onze kant flink wat werden gemaakt.

Doelpuntenmakers:

Julian 6