Eerste verliespartij van het seizoen

Vredenburch JO11-3

Thijs Rust (schot)

3 oktober 2020 8:30

De 1e wedstrijd met de nieuwe Coronamaatregelen, dus voordat we het terrein op konden even inchecken via een app. Echt jammer dat het aantal ouders dat bij de wedstrijd mocht zijn beperkt is, want het team vindt die steun echt fijn. Gelukkig waren naast de trainers wel een paar ouders erbij om de boys aan te moedigen.

Toen de wedstrijd begon was al snel duidelijk dat we een betere tegenstander troffen dan de voorgaande weken. We werden onder druk gezet en wisten daar niet onderuit te voetballen. Het samenspel van de afgelopen weken kwam er zeker in de 1e helft niet uit. Ondanks dat werd door goed verdedigend werk van Zantos en onze keeper Thijs de nul nog gehouden, maar na enige tijd keken we toch tegen een achterstand van 2-0 aan. De aanvoerder van de dag, Ates, nam zijn taak heel serieus op en probeerde overal tegelijk te zijn, maar verspeelde daarmee veel energie waardoor de passjes net niet aankwamen.

Na de reguliere keeperswissel in de 2e helft kregen we wat meer grip op het middenveld. Julian kreeg wat meer steun en Marcos en Boaz begonnen meer te voetballen op het middenveld. Helaas kwamen we toch nog op 3-0 achter door een slechte uittrap die direct door Vredenburg kon worden afgemaakt.

In plaats van op te geven was dit het signaal dat er nog beter moest worden gespeeld en dat leidde ook tot een 1e tegengoal van Thijs. Daarna werd nog meer druk op de bal gezet en kwamen we door een goede goal van Marcos zelfs terug tot 3-2. We kregen nog een paar kansen om gelijk te maken, waarbij Kynan, die het laatste kwartier de aanvoerdersband overnam, voorop ging in de strijd. Maar uiteindelijk lukte het niet om om er nog eentje in te prikken en moesten we voor het eerst dit seizoen ons verlies nemen.

Volgende week nog een spannende laatste wedstrijd tegen een team dat het ook heel goed doet, dus we gaan er de trainingen weer goed oefenen op het samenspel dat voor deze wedstrijd zo goed lukte.