Soms moet je vrede hebben met een punt

Wilhelmus JO14-1G

Kaya Özsoy (schot)
Assist: Raff Alewijn

Divisie 3 D

12 september 2020 10:00

De 2e competitie wedstrijd voor de jongens van SV Nootdorp O14. Na de winst vorige week op Nieuwerkerk ditmaal de uitwedstrijd tegen Wilhelmus.

Op papier een soort van angstgegner want voorgaande jaren werd er door deze lichting steeds verloren van Wilhelmus.

Met op de bank de nog steeds geblesseerde Dani, Winston en Jory begonnen we aan de wedstrijd. Gelukkig kon Lucas weer meedoen in het centrum naast Finn en was Batukan voldoende fit om te starten op de rechtsback positie. Davie startte 'ouderwets' op de links back positie. Tim, Raff, Cas, Fedde, Dylan, Kaya en Senne maakte de 11 compleet. Bhodi startte op de bank.

Het begin was aftasten voor beide ploegen. Gaandeweg de eerste helft trok SV de wedstrijd naar zich toe wat resulteerde in enkele mooie combinaties. Ook mooie kansen maar de scherpte ontbrak om het openingsdoelpunt te maken. Ruststand 0-0.

In de tweede helft kon Batukan helaas niet verder omdat hij toch weer last had van zijn blessure. Kevin van de JO13-1 was samen met maatje Dennis inmiddels gearriveerd om ons team te helpen mocht dat nodig zijn. Kevin mocht dus gelijk in de 2e helft aan de bak op de rechtsachter positie. Klasse Kevin!

Na 10 minuten in de 2e helft was het eindelijk raak voor SV Nootdorp. Kaya was het eindstation na een Barcelona aanval over meerdere schijven: Kevin, Senne, Raff en toen dus uiteindelijk Kaya die met een mooie krul bal de grote keeper van Wilhelmus passeerde. 0-1 voor SV Nootdorp. Een verdiende voorsprong.

Nootdorp_JO14_-_thuis__KVN8116.jpg

Nootdorp_JO14_-_thuis__KVN8128_2.jpg

Na enkele minuten werd de moe gestreden Kaya vervangen door Bhodi. En al snel weer een mooie aanval van SV maar het schot van Bhodi belandde op de paal. Wat een pech.

Enkele minuten later was het weer Bhodi die aan de bal gevaarlijk werd. In het strafschop gebied werd hij echter omver getrokken door een verdediger van Wilhelmus. De scheidsrechter zag er geen penalty in alleen wij weten wel beter dat als Bhodi naar de grond wordt getrokken dit toch echt geen komedie is. Pech dus want de 0-2 was de genadeklap geweest.

Even later was het Kevin die na een combinatie met Senne alleen op keeper af ging. Een mooi schot in de hoek werd door de keeper van Wilhelmus knap uit het doel gehaald.

Dennis viel ook nog in voor Dylan om het nodige gevaar te stichten op de rechterkant. Ook jij Dennis weer bedankt voor het invallen!

Wilhelmus ging de laatste 10 minuten nog meer de lang bal spelen en uit zo'n poging viel de bal in het centrum van onze verdediging tussen enkele spelers in. Een buitenkansje dat door Wilhelmus koelbloedig werd afgemaakt: 1-1.

SV hinkte op 2 gedachten: vol voor de 3 punten gaan of met 1 punt genoegen nemen. Tot kansen van SV leidde het niet meer. Voor Wilhelmus wel. In de laatste minuut een soortgelijke actie als bij de 1-1 maar onze keeper Tim hield SV op been. Een 2-1 nederlaag was wel heel zuur geweest.

Nootdorp_JO14_-_thuis__KVN7973.jpg

Prima gespeeld mannen en gewoon 2 gespeeld 4 punten. Een mooie 2e plek in de 3e divisie.