Toch nog blij met een punt?

Nootdorp 2

LYRA 2

3 oktober 2020 11:30

Sander Jansen

Hallo gasten,
ondanks dat ik vandaag zaterdagdienst had heb ik toch tijd vrijgemaakt om de wedstrijd te volgen en weer een verslagje te schrijven.

Een gekke zaterdag met slecht weer en een uitwijking naar het nieuwe kunstgrasveld om het veld te sparen voor ons eliteteam, de coronamaatregelen waardoor de vele wekelijkse toeschouwers ons niet konden steunen en een verplicht gesloten kantine.

Rik was ook deze week weer goed voor een panna tijdens de warming-up en ook deze week weer de nodige afwezigen vanwege kleine en grote pijntjes.

De wedstrijd zelf was niet geweldig maar er gebeurde weer genoeg.
Lyra bleek een ploeg dat al vroeg in de wedstrijd veel redenen zocht om te klagen en te zeuren terwijl wij nog duidelijk last hadden om elkaar met simpel voetbal te vinden op een strak en snel veld.

Het eerste gevaar van de wedstrijd kwam echter wel van hen in de 9e minuut maar de aanval liep dood in een corner welke ook niets opleverde.

Onze eerste tegenstoot kwam in de 18e minuut nadat Leroy zijn linkervoet mocht voorbereiden op een vrije trap op circa 18 meter.

Ondanks dat we veel ballen inleverden door lange ballen via Saturnus richting de spitsen te versturen en het natte gladde veld lastig bleek om een bal op maat af te leveren bleven we onze kansjes op een voorsprong behouden en miste Lorenzo het doel na een klein half uurtje spelen.

Ook Wesley was een paar minuten later dicht bij de eerste goal van de wedstrijd maar de keeper wist zijn inzet tot een corner te verwerken.

Alweer een paar minuten later wist Leroy opnieuw een corner te halen uit een actie die hij vervolgens ook zelf mocht nemen.
Uit de corner in de 35e minuut wist Wesley te verlengen op Rico die op zijn beurt getackeld werd binnen de 16 meter lijnen en Brian vanaf de 11 meter liet zien hoe je een penalty omzet in een doelpunt… de 1-0 was een feit.

Een slordige trap zonder plan leverde een paar minuten later nog even een mogelijkheid op een snelle tegengoal maar Lyra kwam na het balverlies gelukkig niet voorbij Jordi.

Vanaf de zijlijn werd verbaal druk meegeholpen om met name ‘die lange nummer 9’ geen centimeter ruimte te geven.

Al met al een moeizaam ogende eerste helft waarin we onze problemen moesten oplossen en 19 inworpen weggaven.

Vlak na rust was een mooie gelegenheid om onze voorsprong uit te bouwen nadat een speler en de keeper van Lyra met elkaar vergaten te communiceren maar Leroy net niet aan een afronding toe kon komen.

De steekjes die we lieten vallen en de ballen die we onnodig inleverden gaven Lyra het geloof op een tegentreffer en dit geloof werd waarheid nadat een goede aanval werd afgestraft met een fraaie boogbal in de kruising in de 54e minuut.

De kansjes die in de tweede helft nog volgden waren niet spectaculair en iedereen leek last te hebben van de regen en het snelle veld.

Lyra kwam in de 73 minuut nog 1x gevaarlijk door maar vond Jordi op hun weg.

Wellicht zat er meer in en hadden we 3 punten moeten pakken.
Helaas ook deze wedstrijd turfde ik zowel in de eerste maar ook in de tweede helft dat meer dan 50% van onze inworpen direct of indirect bij de tegenstander wordt ingeleverd en dat moet er echt uit heren, dus praat er eens over met elkaar.

Sander, onze vaste fotograaf die namens Haaglanden het eerste elftal kwam vastleggen kon na de wedstrijd nog een paar scherpe foto’s maken van spelers die kratjes bier over de hekken naar kleedkamer 12 smokkelden en deze foto’s zijn bij te bestellen.
Sander heeft me beloofd dat de foto’s niet op Haaglanden worden geplaatst.

De twee spelers die deze week met de hoogste cijfers het veld verlieten waren naar mijn mening Lorenzo en Carlo die allebei een degelijke pot speelden.

Het werd ondanks de 1-1 nog erg gezellig in de kleedkamer.
Op naar een echte derby volgende week tegen DSVP, dus zorg dat je fit bent komende week.