De verspilde derby

DSVP 2

Nootdorp 2

10 oktober 2020 12:00

Hallo vriendjes en meelezende vriendinnetjes,
ik heb gistermiddag geprobeerd om te beginnen met schrijven maar had eigenlijk helemaal geen zin om een verslag te maken, simpelweg omdat het niet de wedstrijd werd die je van een dorpenderby had voorgesteld.

Strijden vanaf het startfluitje zoals het geval was tegen Ariston, 11 man in beweging,  op zoek naar openingen en de zwakheden binnen de defensie van de blauw-witte vijand van de dag.

Zelfs met sterke spelers als een Moreno, Remy, Joost en Leroy achter de hekken was er ook zaterdag weer voldoende kwaliteit binnen de lijnen aanwezig om in volle gretigheid langszij te komen en tot de top-3 te behoren.

Zo begon de wedstrijd dan ook vol vertrouwen en het eerste kwartier was het slechts nog wachten op het eerste doelpunt in ons voordeel omdat DSVP simpelweg niet veel te vertellen had.

Okay, een aantal spelers leken niet lekker in hun vel te zitten en gaven te eenvoudig en teveel ballen weg waardoor zij de trainers aan het eind van de eerste helft voor een dilemma plaatsten, moet je  spelers die hun taak niet waarmaken resoluut en voor straf wisselen of geven we ze het vertrouwen om dit weer recht te trekken?

Belangrijk voor deze pot zou de wil om te winnen worden en wie deze wedstrijd bereid zou zijn om te willen sterven zou worden beloond met 3 punten, zo’n wedstrijd zou het worden.

Ondanks dat wij in het eerste kwartier de betere kansen kregen liet DSVP in de tiende minuut zien dat zij wilden sterven voor de goede zaak en geen genade kende door Leotje onnodig te torpederen en een nuttig litteken achter te laten dat onbewust voor onrust zorgde binnen het team.

Enigszins van slag leek het visitekaartje bij te dragen aan de eerste echte tegenaanval welke we niet tijdig af bleken te kunnen stoppen en de stand na 21 minuten tegen de verhouding 1-0 werd.

Zichtbaar van de kaart door deze tegenslag pakten we de draad te voorzichtig op en duwde DSVP het mes nog iets verder tussen onze ribben door een minuut later pijlsnel toe te slaan en de voorsprong verder uit te bouwen naar de 2-0.

5 minuutjes later was de 3-0 in de maak welke in eerste instantie nog door Leotje tot een corner werd afgeslagen, maar de vrije baan die aansluitend werd weggegeven alsnog werd afgestraft met de 3-0.

Met de hoop om voor de rust nog terug te komen lag de 3-1 op de voet van Bram maar was de afwerking dusdanig dat de keeper de bal zonder in te hoeven grijpen voorlangs zag gaan.

En als ook Rico nog net voor rust de kans op 3-1 niet weet te verzilveren zakt de moed even in de schoenen en vraag je jezelf af hoe je deze wedstrijd nog kan ombuigen en positief kan afronden.

Leotje gaf zijn handschoenen in de rust over aan Jordi en Chasey kreeg ten koste van Bram de kans op een nieuwe oorlog in de tweede helft, hopende op een herpakkend Sv dat de slimme irriterende acties van onze tegenspelers en staff zouden negeren met slechts 1 doel… 4 goals maken en deze wedstrijd alsnog winnen.

Een tweede helft met hopelijk minder spelers die teveel balverlies lijden, inworpen die niet overgedragen worden aan de tegenstander en minder frustratie over 1 speler die het nog niet verleerd is om bijna ieder balbezit op zoek te gaan naar een persoonlijke overwinning en beloning.

Dat gezegd hebbende bleek de tweede helft helaas niet veel anders en miste het mooie aanvallen of rendement uit de afgesproken diepteballen.

De paar kansjes die we nog creëerden waren te mager om in dit negatieve verslagje te benoemen, evenals de panna bij Rik welke ook deze week weer voorbij kwam.

Joost mocht in de 70e minuut Ener vervangen maar de matig vertoonde strijd werd in tegenstelling tot een rancuneuze tegengoal 9 minuten later afgestraft met een 4-0 na opnieuw onnodig balverlies.

Carlo gaf de elfde speelplek over aan WHallo vriendjes en meelezende vriendinnetjes,

Carlo gaf de elfde speelplek over aan Wesley en met frustratiegeel voor Mees en Kyan in de laatste minuten moet ik helaas concluderen dat de wedstrijd net als dat het weer die dag met een lekker zonnetje begon overging in regen en eigenlijk gewoon klote en ondermaats was.

Sorry allemaal, ik hoop dat jullie de positieve dingen wel hebben gezien en GDA komende week als goedmaker opgevreten zal worden om mij het tegendeel te bewijzen.esley en met frustratiegeel voor Mees en Kyan in de laatste minuten moet ik helaas concluderen dat de wedstrijd net als dat het weer die dag met een lekker zonnetje begon overging in regen en eigenlijk gewoon klote en ondermaats was.